Till innehållet
Forskning
Forskningsprojekt
Publikationer
Michaëlsson, Madeleine, Tegmark, Mats . Arbetsintegrerad lärarutbildning : Verksamhetsförlagd utbildning och validering inför verksamhetsförlagd utbildning vid elva svenska lärosäten åren 2020–2021 , Kultur och lärande , 2022. Rapport.
Tegmark, Mats, Alatalo, Tarja, Vinterek, Monika, Winberg, Mikael . What Motivates Students to Read at School? : Student Views on Reading Practices in Middle and Lower-Secondary School , Journal of research in reading (Print) , 2022, Vol. 45, No. 1, 100-118. Artikel : refereegranskat.
Tegmark, Mats, Vinterek, Monika, Alatalo, Tarja . Allt fler elever läser allt mindre , Skola och samhälle , 2021, No. 2021-04-21. Artikel : populärvetenskaplig.
Vinterek, Monika, Winberg, Mikael, Tegmark, Mats, Alatalo, Tarja, Liberg, Caroline . The Decrease of School Related Reading in Swedish Compulsory School : Trends Between 2007 and 2017 , Scandinavian Journal of Educational Research , 2020. Artikel : refereegranskat.
Vinterek, Monika, Winberg, Mikael, Tegmark, Mats, Alatalo, Tarja, Liberg, Caroline . Läsning och motivation i årskurs 6 och 9 : elevers syn på läspraktiker i och utanför skolan , 2019. Konferensbidrag : refereegranskat.
Högskolan Dalarna sparar viss data för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.
Läs mer om kakor
Jag förstår