Personlig presentation av David Scott
Univ lektor Turismvetenskap, Turismvetenskap
Publikationer
- Imagining the possibilities–food as leisure in a fragmented world. Part 1, Annals of Leisure Research, 2020, Vol. 23, No. 4, 463-473. Artikel : refereegranskat. .
- Imagining the possibilities–food as leisure in a fragmented world : part 2, Annals of Leisure Research, 2020, Vol. 23, No. 5, 567-572. Artikel : refereegranskat. .
- Dalarna, Sweden : Conflicted Touristic Representations of a Place on the Fringe, Ingår i: Geographies of Tourism and Global Change, Springer, 2019. Kapitel av bok. .
- Back to the future: The affective power of food in reconstructing a tourist imaginary, Ingår i: The Future of Food Tourism: Foodies, Experiences, Exclusivity, Visions and Political Capital, Channel View Publications, 2015. Kapitel av bok. .
- The practice of everyday life performed away from home: A reflexive ethnography of a group tour, University of Otago, 2015. Doktorsavhandling. .
- The mobilities of hospitality work: An exploration of issues and debates, Annals of Tourism Research, 2013, Vol. 41, 1-19. Artikel : refereegranskat. .
- A Critical Turn in Hospitality and Tourism Research, Ingår i: The Handbook of Food Research, Bloomsbury Academic, 2013. Kapitel av bok. .
- The authentic experience of farmers' markets, Ingår i: Food and wine festivals and events around the world: development, management and markets, Elsevier, 2008. Kapitel av bok. .
- Farmers' markets as events for local cultural consumption: The Otago Farmers Market (Dunedin New Zealand) explored, Ingår i: Food and wine festivals and events around the world : development, management and markets, Elsevier, 2008. Kapitel av bok. .
Kursansvarig
Evenemangsturism - planering, marknadsföring, utvärdering (TR3009)
Eventstudier (GTR2K8)
Internationella evenemang och festivaler (GTR26E)
Management och marknadsföring av upplevelser (GTR296)
Mot en mer hållbar och robust turismnäring I (ATR25Z)
Resurser och produkter för turism (GTR265)
Turism och samhälle (TR1033)
Eventstudier (GTR2K8)
Internationella evenemang och festivaler (GTR26E)
Management och marknadsföring av upplevelser (GTR296)
Mot en mer hållbar och robust turismnäring I (ATR25Z)
Resurser och produkter för turism (GTR265)
Turism och samhälle (TR1033)