or
Bibliography for:
Approved 15 Dec 2025

Development and Learning for Teachers, Upper Secondary School (incl 7.5 credits Placement) (GPG329)

V3P59 (Spring 2026, 100%, Day, Distance, Falun, Round 1, ORD)

Literature

Reference literature

  • Appelgren, A. (2021). Nya perspektiv på lärande : kognitionsvetenskap för lärare (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147139934
    Book / Anthology
  • FN. (2019). Barnkonventionen. Retrieved from https://unicef.se/barnkonventionen.
    Government publication
  • Karlsson, O. (Ed.). (2017). Svenska skrivregler (Fjärde upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
    Book / Anthology
  • Gustavsson, B. (2002). Vad är kunskap?: en diskussion om praktisk och teoretisk kunskap (1st ed.). Stockholm: Statens skolverk. ISBN: 9185009199
    Book / Anthology
  • Leifler, E. (2020). Lärarprofession (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147140473
    Book / Anthology
  • Hwang, P., Frisén, A., & Nilsson, B. (2018). Ungdomar och unga vuxna: utveckling och livsvillkor (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127822450
    Book / Anthology
  • (n.d.). Statens medieråd. Retrieved 2020 January 20 from https://statensmedierad.se/.
    Website
  • Durham, C. (2022). ‘We just learned from each other’: ESOL pre-service teachers learning to use digital tools across coursework and student teaching. The Language Learning Journal, 51(6), 783-796. DOI: 10.1080/09571736.2022.2081713
    Journal