Ahmadi, N. Kulturell identitet i gungning. In C. Allwood, & E. Franzén (Ed.), Tvärkulturella möte: Grundbok för psykologer och socialarbetare ( pp. 155-168). Stockholm: Natur och Kultur.
Chapter in book
Christoffersen, L., & Johannessen, A. (2015). Forskningsmetoder för lärarstudenter (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101613
Book / Anthology
Dewey, J. (2004). Individ, skola och samhälle: utbildningsfilosofiska texter (4th ed.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9127097994
Book / Anthology
Granath, C. (2017). Demokratiuppdraget i skolan : metodhandbok med undervisningsexempel (Första upplagan). Stockholm: Sanoma utbildning. ISBN: 9789152350447
Book / Anthology
Jacquet, E. (2011). Att ta avstamp i gestaltande: pedagogiskt drama som resurs för skrivande (1st ed.). Stockholm: Institutionen för pedagogik och didaktik. ISBN: 9789163382383
Reading instructions:Section 2.2 (17-20)
Book / Anthology
Kihlström, S. (2007). Intervju som redskap. In J. Dimenäs (Ed.), Lära till lärare: att utveckla läraryrket (1st ed., pp. 47-62). Liber.
Chapter in book
Larsson, E., & Westberg, J. (Eds.). (2019). Utbildningshistoria: en introduktion (3rd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121192
Egen vald akademisk litteratur (som exempelvis en avhandling eller vetenskapliga artiklar) tillkommer.
Text
Utbildningspolitiska och utbildningsfilosofiska "källtexter" från svensk utbildningshistoria (Fridjuv Berg, Ellen Key, Olof Palme, Jan Björklund). Tillgänglig i kursrummet.
Text
Reference literature
Jacobsson, K., & Skansholm, A. (2019). Handbok i uppsatsskrivande : för utbildningsvetenskap (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121970
Book / Anthology
Karlsson, O. (Ed.). (2017). Svenska skrivregler (4th ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.