Aspelin, J. (2013). Vad är relationell pedagogik?. In J. Aspelin (Ed.), Relationell specialpedagogik - i teori och praktik ( pp. 13-25). Kristianstad: Kristianstad University Press. Retrieved from https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:633608/FULLTEXT01.pdf.
Chapter in book
Bengtsson, J., & Berntsson, I. C. (2015). Elevers och lärares lärande i skolan - livsvärdsliga grunder. In J. Bengtsson, & I. C. Berntsson (Ed.), Lärande ur ett livsvärldsperspektiv (1st ed., pp. 15-34). Malmö: Gleerups.
Chapter in book
Gee, J. P. (2014). introduction to discourse analysis : theory and method (4th ed.). Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN: 9780415721257
Book / Anthology
Hyldgaard, K. (2008). Vetenskapsteori : en grundbok till de pedagogiska ämnena (1st ed.). Stockholm: Liber.
Book / Anthology
Janks, H. (2000). Domination, Access, Diversity and Design: A synthesis for critical literacy education. Educational Review, 52(2), 175-186. DOI: 10.1080/713664035
Journal
Jobér, A., & Serder, M. (Eds.). (2021). Vetenskapliga teorier för lärare (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827608
Book / Anthology
Matta, C. (2020). På vetenskaplig grund : en vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147128457
Book / Anthology
Nordqvist, S. (1988). Nasse hittar en stol (1st ed.). Bromma: Opal. ISBN: 9172705035
Book / Anthology
Wahlström, N. (2016). Läroplansteori och didaktik (Andra upplagan). Malmö: Gleerup Utbildning AB. ISBN: 9789140694768
Claesson, S. (2014). Om varför begreppet undervisning behöver återerövras. Utbildning & Demokrati, 23(3), 95-107.
Journal
Winther Jørgensen, M., & Phillips, L. (2000). Diskursanalys som teori och metod (-). Lund: Studentlitteratur.
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.