Berg, G., Sundh, F., & Wede, C. (Eds.). (2020). Lärare som ledare: i och utanför klassrummet (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133423
Book / Anthology
Dahlkvist, M. (2019). Juridiska och etiska frågor i ett ledarskapsperspektiv. In M. Dahlkwist (Ed.), Lärarledarskapet ( pp. 255-279). Stockholm: Liber.
Chapter in book
Hattie, J. (2012). Synligt lärande för lärare (1st ed.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127134676
Book / Anthology
Hirsh, Å., & Segolsson, M. (2021). "Had there been a Monica in each subject, I would have liked going to school every dag": a study of students' perceptions of what characterizes excellent teachers and their teaching actions. Education inquiry, 12(1), 35-53. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20004508.2020.1740423.
Journal
Lindström, G., & Pennlert, L. (2003). Undervisning i teori och praktik: en introduktion i didaktik (7th ed.). Umeå: Institutionen för svenska och samhällsvetenskapliga ämnen, Univ.. ISBN: 9173055107
Book / Anthology
Wahlström, N. (2023). Läroplansteori och didaktik (Tredje upplagan). Malmö: Gleerups Utbildning AB. ISBN: 9789151108841
Book / Anthology
Wery, J., & Thomson, M. M. (2013). Motivational strategies to enhance effective learning in teaching struggling students. Support for Learning, 28(3), 103-108. DOI: 10.1111/1467-9604.12027
Journal
Aktuella styrdokument från Skolverket tillkommer.
Text
Egen vald akademisk artikel eller litteratur om ämnesdidaktik i det egna ämnet tillkommer. Väljs i samråd med seminarieledaren.
Text
Reference literature
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2021). Akademiskt läsande och skrivande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur..
Text
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2020). Utmärkt undervisning: framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning (2nd ed.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827950
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.