or
Bibliography for:
Approved 15 Dec 2023

Professional Development Guidance for Colleagues and Student Teachers (APG29G)

V3HKJ (Spring 2024, 25%, Day, Distance, Falun, Round 1, ORD)

Literature

  • Ahlefeld Nisser, D. V. (2021). Professionella pedagogiska samtal för en inkluderande skolkultur (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144142593
    Book / Anthology
  • Carlgren, I. (Ed.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
    Book / Anthology
  • Evermark, M., & Sternudd-Groth, M. (Eds.). (2020). Skolutveckling genom samtal (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133355
    Book / Anthology
  • Grimm, F. (2023). Ledarskap för lärares lärande: förstelärare som lärarledare. (Doctoral thesis, Umeå universitet, Umeå universitet).
    Thesis
  • Lundgren, M. (2000). Forskningscirklar och skolutveckling : ett lärarperspektiv (2nd ed.). Falun: Högskolan Dalarna. ISBN: 9189020057
    Book / Anthology
  • Nordgren, K., Liljekvist, Y., Bergh, D., et al. (2019). Lärares planering och efterarbete av lektioner : infrastrukturer för kollegialt samarbete och forskningssamverkan (35th ed.). Karlstad: Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, CSD. ISBN: 9789178670116
    Book / Anthology
  • Persson, A., & Berg, M. (2023). Relevant forskning för den reflekterande praktikern?. Pedagogisk forskning i Sverige, 28(1-2), 165-170. DOI: 10.15626/pfs28.0102.08
    Journal
  • Tillkommer ytterligare texter som är tillgängliga elektroniskt i kursens kursrum.
    Text