Alatalo, T. (2017). ”Kalle, du kan ju läsa!” Förskoleklasslärare synliggör förskoleklasselevers skriftspråksutveckling. Nordic Journal of Literacy Research, 3(0), 1-18. DOI: 10.23865/njlr.v3.479
Journal
Alatalo, T. (2021). Högläsning: didaktik för språk-, läs- och skrivutveckling (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137889
Gibbons, P. (2016). Stärk språket, stärk lärandet: språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (4th ed.). Stockholm: Hallgren & Fallgren. ISBN: 9789173828772
Lundberg, I. (2007). Bornholmsmodellen – vägen till läsning. Språklekar i förskoleklass. Stockholm: Natur och Kultur.
eller Lundberg, I., Rydkvist, M. & Strid, A. (2018). Bornholmsmodellen – språklekar i förskoleklass. Stockholm: Natur och Kultur.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.