Bergström, G., & Boréus, K. (Eds.). (2000). Textens mening och makt : metodbok i samhällsvetenskaplig textanalys (4th ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144016433
Book / Anthology
Clayton, P. (2017). Religion och naturvetenskap (Första upplagan). Stockholm: Dialogos förlag. ISBN: 9789175043074
Book / Anthology
Englund, T., Ljunggren, C., & Unemar Öst, I. (Eds.). (2015). Kontroversiella frågor : om kunskap och politik i samhällsundervisningen (1st ed.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9789140691392
Book / Anthology
Franck, O., & Stenmark, M. (Eds.). (2012). Att undervisa om religion och vetenskap : med grund i ämnesplanen för religionskunskap (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144078748
Book / Anthology
Golriz, G. (2020). ‘I am Enough’: Why LGBTQ Muslim Groups Resist Mainstreaming. Sexuality & Culture, 25(2), 355-376. DOI: 10.1007/s12119-020-09773-x
Journal
Habermas, J. (2006). Religion in the Public Sphere. European Journal of Philosophy, 14(1), 1-25. DOI: 10.1111/j.1468-0378.2006.00241.x
Nicolaisen, T. (2016). Can Religious Education (and Students) Benefit from an Intersectional Approach to Identity?. In J. Astley, & L. J. Francis (Ed.), Diversity and Intersectionality. Studies in Religion, Education and Values (1st ed., pp. 101-116). Bern: Peter Lang. ISBN: 978-3-0343-2252-2
Chapter in book
Rasmussen, M. L. (2010). Secularism, religion and ‘progressive’ sex education. Sexualities, 13(6), 699-712. DOI: 10.1177/1363460710384558
Journal
Singh, J. (2015). Religious Agency and the Limits of Intersectionality. Hypatia, 30(4), 657-674. DOI: 10.1111/hypa.12182
Journal
Smiet, K. (2014). Post/secular truths: Sojourner Truth and the intersections of gender, race and religion. European Journal of Women's Studies, 22(1), 7-21. DOI: 10.1177/1350506814544914
Journal
Törnegren, G. (2013). Utmaningen från andra berättelser : en studie om moraliskt omdöme, utvidgat tänkande och kritiskt reflekterande berättelser i dialogbaserad feministisk etik (Uppsala Studies in Social Ethics 42). Uppsala: Acta Universitatis Upsaliensis. ISBN: 9789155487379
Book / Anthology
Valkonen, S., & Wallenius-Korkalo, S. (2015). Embodying religious control: an intersectional approach to Sámi women in Laestadianism. Culture and Religion, 16(1), 1-16. DOI: 10.1080/14755610.2015.1023813
Journal
Visuri, I. (2020). Ockult populärkultur och övernaturlig erfarenhet bland unga (autistiska) svenskar Vems ’religion’ undervisar vi om?. Föreningen lärare i religionskunskap, (51), 40-54. ISSN: 0348-8918
Journal
Visuri, I. (2019). Sensory supernatural experiences in autism. Religion, Brain & Behavior, 10(2), 151-165. DOI: 10.1080/2153599x.2018.1548374
Journal
von Brömssen, K. (2016). Is there a place for intersectionality in research on Religious and Values Education?. In J. Astley, & L. J. Francis (Ed.), Diversity and Intersectionality. Studies in Religion, Education and Values (1st ed., pp. 1-22). Bern: Peter Lang. ISBN: 978-3-0343-2252-2
Litteratur varierar med val av fördjupningsområde och väljs i samråd med undervisande lärare.
Text
3. Research Method and Analysis
Litteraturen varierar med val av område för fördjupning och väljs i samråd med undervisande lärare.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.