Ahmadi, N. Kulturell identitet i gungning. In C. Allwood, & E. Franzén (Ed.), Tvärkulturella möte: Grundbok för psykologer och socialarbetare ( pp. 155-168). Stockholm: Natur och Kultur.
Granath, C. (2017). Demokratiuppdraget i skolan : metodhandbok med undervisningsexempel (Första upplagan). Stockholm: Sanoma utbildning. ISBN: 9789152350447
Book / Anthology
Jacquet, E. (2011). Att ta avstamp i gestaltande: pedagogiskt drama som resurs för skrivande (1st ed.). Stockholm: Institutionen för pedagogik och didaktik. ISBN: 9789163382383
Reading instructions:Section 2.2 (17-20)
Book / Anthology
Jalmert, L. (2007). Utbildning, kön och makt. In O. Franck (Ed.), Genusperspektiv i skolan - om kön, kärlek och makt ( pp. 1-15). Lund: Studentlitteratur.
Chapter in book
Karlsson, O. (Ed.). (2017). Svenska skrivregler (4th ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
Book / Anthology
Larsson, E., & Westberg, J. (Eds.). (2019). Utbildningshistoria: en introduktion (3rd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121192
Morén, G. (2011). Utbildningsvetenskaplig kärna. Ett lärarutbildningsinnehåll i vardande (-).
Book / Anthology
Sjöberg, J., & Hansén, S. Lärarutbildning i ett föränderligt samhälle. In Hansén, & Forsman (Ed.), Allmändidaktik - vetenskap för lärare ( pp. 1-15). Lund: Studentlitteratur.
Utbildningspolitiska och utbildningsfilosofiska "källtexter" från svensk utbildningshistoria (Fridjuv Berg, Ellen Key, Olof Palme, Jan Björklund). Tillgänglig i kursrummet.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.