Åsberg, R., Hummerdal, D., & Dekker, S. (2011). There are no qualitative methods – nor quantitative for that matter: the misleading rhetoric of the qualitative–quantitative argument. Theoretical Issues in Ergonomics Science, 12(5), 408-415. DOI: 10.1080/1464536x.2011.559292
Journal
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. DOI: 10.1191/1478088706qp063oa
Dimenäs, J. (2020). Vetenskap och beprövad erfarenhet: forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129188
Book / Anthology
Fejes, A., & Thornberg, R. (Eds.). (2019). Handbok i kvalitativ analys (3rd ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129706
Book / Anthology
Larsson, S. (2009). A pluralist view of generalization in qualitative research. International Journal of Research & Method in Education, 32(1), 25-38. DOI: 10.1080/17437270902759931
Journal
Larsson, S. (2005). Om kvalitet i kvalitativa studier. Nordisk Pedagogik, 25(1), 16-35.
Journal
Svensson, P. (2015). Teorins roll i kvalitativ forskning. In I. G. Ahrne, & P. Svensson (Ed.), Handbok i kvalitativa metoder ( pp. 208-219). Liber. ISBN: 9789147112241
En valbar utbildningsvetenskaplig avhandling och valbara vetenskapliga artiklar, om ca 200-300 sidor, samt valbar teoretisk litteratur om ca 300 sidor som väljs av de studerande i samråd med undervisande lärare på kursen.
Text
Reference literature
Bengtsson, J., & Berndtsson, I. (Eds.). (2015). Lärande ur ett livsvärldsperspektiv (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140687111
Book / Anthology
Hyldgaard, K. (2008). Vetenskapsteori: en grundbok till de pedagogiska ämnena (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147084722
Book / Anthology
Winther Jørgensen, M., & Phillips, L. (2000). Diskursanalys som teori och metod (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144013027
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.