Blossing, U., & Wennergren, A. (2019). Kollegialt lärande : resan mot framtidens skola (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144111254
Book / Anthology
Carlgren, I. (2005). Om nödvändigheten av ett kunskapsobjekt för ett kunskapsprocucerande utvecklingsarbete. Vetenskapsrådet. Forskning av denna världen II - om teorins roll i praxisnära forskning, 123-137.
Journal
Carlgren, I. (Ed.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
Book / Anthology
Eriksson, I. (2018). Lärares medverkan i praktiknära forskning: Förutsättningar och hinder. Utbildning och lärande, 12(1), 27-40.
Journal
Frisk, A. (2016). Från orsak till mening – att kunna relatera ritualer till centrala tankegångar inom olika religioner. Forskning om undervisning och lärande, 1(4), 50-72.
Journal
Frohagen, J. (2016). Att kunna såga rakt. Om manuell bildning i skolämnet slöjd.. Techne series: Research in sloyd education and crafts science. A, 23(2), 16-33.
Journal
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Book / Anthology
Högberg, S. (2015). Om lärarskapets moraliska dimension : ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal (1st ed.). Örebro: Örebro university. ISBN: 978-91-7529-105-5
Book / Anthology
Larsson, P., & Löwstedt, J. (2014). Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144097268
Book / Anthology
Olander, M. H., & Selin, P. (2016). Learning as a Merged Phenomenon of the Learner and the Content to Be Learned. Creative Education, 07(10), 1382-1391. DOI: 10.4236/ce.2016.710143
Journal
Runesson, U., & Gustafsson, G. (2012). Sharing and developing knowledge products from Learning Study. International Journal for Lesson and Learning Studies, 1(3), 245-260. DOI: 10.1108/20468251211256447
Journal
Scherp, H. (2013). Lärandebaserad skolutveckling : lärglädjens förutsättningar, förverkligande och resultat (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144084046
Book / Anthology
Selander, S., & Kress, G. R. (2010). Design för lärande : ett multimodalt perspektiv (1st ed.). Stockholm: Norstedt. ISBN: 9789113022956
Ytterligare artiklar eller utdrag ur bok/antologi kan tillkomma.
Text
Reference literature
Berg, G., & Scherp, H. (Eds.). (2003). Skolutvecklingens många ansikten (Första upplagan). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. ISBN: 9185128155
Book / Anthology
Högberg, S. (2020). Lärares gemensamma ledarskap. In Lärare som ledare. I och utanför klassrummet. (2nd ed., pp. 263-286). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 978-91-44-13342-3
Chapter in book
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.