Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (1st ed.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Book / Anthology
Hirsh, Å., & Olin Almqvist, A. (Eds.). (2025). Skolutveckling i teori och praktik (2nd ed.). Gleerups Utbildning AB. ISBN: 9789151112336
Book / Anthology
Levinsson, M. (2011). Utvecklingsledare på vetenskaplig grund: Spänningsfälten mellan evidensbaserad praktik och aktionsforskning. Pedagogisk forskning i Sverige, 16(4), 241-263.
Journal
2. Placement 3
Gunnarsson, K., Planting Bergloo, S., Öhman, L. E., et al. (2021). Ämnesdidaktiska ingångar. In S. Ceder, K. Gunnarsson, S. Planting-Bergloo, L. E. Öhman, & A. Arvola Orlander (Ed.), Sexualitet och relationer – Att möta ett engagerande och föränderligt kunskapsområde i skolan ( pp. 131-145). Studentlitteratur.
Chapter in book
Insulander, E., & Selander, S. (Eds.). (2023). Att bli lärare (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147147489
Book / Anthology
Lundström, U. (2018). Lärares professionella autonomi under New Public Managementepoken. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 27(1), 33-59. DOI: 10.48059/uod.v27i1.1091
Carlgren, I. M. (2020). ). The knowledge machinery and claims in learning study as paedeutical research. International Journal for Lesson and Learning Studies, 9(1), 18-30.
Journal
Forsten Seiser, A., & Karlefjärd, A. (2014). Aktionsforskning som förhållningssätt i en föränderlig omvärld. Kapet, 10(1), 58-73.
Journal
Larsson, P., & Löwstedt, J. (2020). Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete (3rd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144137490
Book / Anthology
2. Placement 3
Frostenson, M., & Englund, H. (2021). Styrteknologier och differentiering av den professionella praktiken: exemplet lärare. Arbetsmarknad & Arbetsliv, 27(4), 49-67.
Journal
Hofvendahl, J. (2006). Ibland har du nog lite problem i matte. Språkvård, 42(4), 8-13.
Journal
Mattlar, J. (2025). Läromedel som didaktisk resurs : med läroboken i fokus (Första utgåvan). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127466128
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.