or
Bibliography for:
Approved 30 Jun 2025

German: Language Learning and Teaching I (TY1038)

H3NCQ (Autumn 2025, 25%, Day, Distance, Falun, Round 1, ORD)

Literature

  • Tornberg, U. (2020). Språkdidaktik (sista uppl.). Gleerups.
    Book / Anthology
  • Bardel, C., Falk, Y., & Lindqvist, C. (Eds.). (2016). Tredjespråksinlärning (1st ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144093185
    Book / Anthology
  • Skolverket. (2022). Lgr22 Läroplan för grundskola, förskoleklassen och fritidshemmet. (reviderad 2022).
    Book / Anthology
  • Skolverket. (2025). Läroplan för gymnasieskolan (Lgy25). Retrieved from https://www.skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-gy25-for-gymnasieskolan.
    Government publication
  • Multimodalt material tillhandahålls av läraren.
    Text

Reference literature

  • Smith, S., & Conti, G. (2016). The Language Teacher Toolkit (senaste uppl.). United States: Createspace Independent Publishing Platform. ISBN: 9781523214822
    Book / Anthology
  • Lindström, G., & Pennlert, L. (2003). Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik (senaste uppl.). Umeå: Institutionen för svenska och samhällsvetenskapliga ämnen, Univ.. ISBN: 9173055107
    Book / Anthology
  • Hellqvist, B., & Manuguerra, N. (2021). Målspråket i klassrummet : en handbok för lärare i moderna språk (Första upplagans första tryckning). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127459601
    Book / Anthology
  • Conseil de l'Europe. (2001). Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer (CECR) (Senaste upplagan).
    Book / Anthology