or
Bibliography for:
Approved 14 Aug 2025

Concept Development (GMN3E3)

H3NC3 (Autumn 2025, 50%, Day, Normal, Falun, Round 1, ORD)

Literature

  • Ambrose, G., & Harris, P. (2019). Design thinking for visual communication (Second edition). London: Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 9781350106222
    Book / Anthology
  • Andersson, U. (2014). Publikforskning i en digitaliserad och konvergerad medievärld. En forskningsöversikt. [Electronic resource]. Mittuniversitetet Demicom. Rapport nr. 22 oktober 2014. Retrieved from https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:909092/FULLTEXT01.pdf.
    E-book or PDF
  • Barthes, R. (2023). Bildens retorik (Tredje upplagan). Stockholm: Bokförlaget Faethon. ISBN: 9789189728745
    Book / Anthology
  • Eriksson, Y., & Göthlund, A. (2012). Möten med bilder : att tolka visuella uttryck (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144059457
    Book / Anthology
  • Morgan, T., & Jaspersen, L. J. (2022). Design Thinking for Student Projects (senaste). London: Sage. ISBN: 9781529761702
    Book / Anthology
  • Nielsen, D. (2003). Idéer : kreativa verktyg och metoder för idé- och konceptutveckling (senaste). Värnamo: Arena i samarbete med AGI. ISBN: 9178431840
    Book / Anthology
  • Richter, T. (2007). 30-second storyteller : the art and business of directing commercials (senaste). Boston, Mass: Thomson Course Technology. ISBN: 1598632264
    Book / Anthology