Gärdenfors, P. (2010). Lusten att förstå : om lärande på människans villkor (1st ed.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127121652
Book / Anthology
Jensen, M., & Pihlgren, A. S. (Eds.). (2022). Lärarens ledarskap : professionell pedagogisk praktik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107172
Book / Anthology
Lundqvist, J., Sandström, M., Franzén, K., et al. (2021). Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie. Utbildning & Lärande, 15(3), 9-31. DOI: 10.58714/ul.v15i3.11272
Journal
Schött, K., Hållsten, S., Moberg, B., et al. (2015). Studentens skrivhandbok (Tredje upplagan). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147114085
Book / Anthology
Skolforskningsinstitutet. (2019). Individanpassad vuxenutbildning - med fokus på digitala verktyg. Systematisk översikt 2019:03. Solna: Skolforskningsinstitutet.
Skolverket. (2017). Läroplan för vuxenutbildningen. Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet. Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2025). Läroplan för gymnasieskolan (Lgy25). Skolverket.
Government publication
Säljö, R. (2022). Lärande : en introduktion till perspektiv och metaforer (2nd ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688262
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.