or
Bibliography for:
Approved 14 Aug 2025

Development, Learning and Leadership - Professional Qualification Course for Teachers (GPG33D)

H3N83 (Autumn 2025, 50%, Day, Distance, Falun, Round 1, VAL)

Literature

  • Gärdenfors, P. (2010). Lusten att förstå : om lärande på människans villkor (1st ed.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127121652
    Book / Anthology
  • Jensen, M., & Pihlgren, A. S. (Eds.). (2022). Lärarens ledarskap : professionell pedagogisk praktik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107172
    Book / Anthology
  • Lundqvist, J., Sandström, M., Franzén, K., et al. (2021). Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie. Utbildning & Lärande, 15(3), 9-31. DOI: 10.58714/ul.v15i3.11272
    Journal
  • Schött, K., Hållsten, S., Moberg, B., et al. (2015). Studentens skrivhandbok (Tredje upplagan). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147114085
    Book / Anthology
  • Skolforskningsinstitutet. (2019). Individanpassad vuxenutbildning - med fokus på digitala verktyg. Systematisk översikt 2019:03. Solna: Skolforskningsinstitutet.
    Government publication
  • Skolforskningsinstitutet. (2021). Främja studiero i klassrummet - lärares ledarskap. Systematisk forskningssammanställning 2021:02. Solna: Skolforskningsinstitutet.
    Government publication
  • Skolverket. (2017). Läroplan för vuxenutbildningen. Skolverket.
    Government publication
  • Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet. Skolverket.
    Government publication
  • Skolverket. (2025). Läroplan för gymnasieskolan (Lgy25). Skolverket.
    Government publication
  • Säljö, R. (2022). Lärande : en introduktion till perspektiv och metaforer (2nd ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688262
    Book / Anthology