Elvstrand, H., & Lago, L. (2022). Elevers delaktighet: Ett sätt att utmana och utveckla aktionsforskning i skolan?. Forskning & förändring, 5(1), 25-45. ISSN: 2535-5279
Journal
Englund, H., & Frostenson, M. (2021). Styrteknologier och differentiering av den professionella praktiken : Exemplet lärare. Arbetsmarknad & Arbetsliv, 27(4), 49-67. ISSN: 1400-9692
Journal
Holmqvist Olander, M., & Nyberg, E. (2014). Learning Study Guided by Variation Theory: Exemplified by Children Learning to Halve and Double Whole Numbers. Journal of Research in Childhood Education, 28(2), 238-260. DOI: 10.1080/02568543.2014.884030
Journal
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Book / Anthology
Hirsh, Å., & Olin Almqvist, A. (Eds.). (2025). Skolutveckling i teori och praktik (Andra upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151112336
Book / Anthology
Jägerskog, A., Tväråna, M., Björklund, M., et al. (2024). Samhällsfrågor bortom punkterna - elevers resonerande utifrån punktdiagram i samhällskunskap. Acta Didactica Norden, 18(2), p. 28. DOI: 10.5617/adno.11369
Journal
Insulander, E., & Selander, S. (Eds.). (2023). Att bli lärare (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147147489
Book / Anthology
Valbara artiklar samt referensmaterial presenteras i kurshandboken alternativt i kursrummet.
Text
Reference literature
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2021). Akademiskt läsande och skrivande (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144151045
Book / Anthology
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.