Alvén, F., & Bohlin, S. (2021). På väg mot läraryrket : en handbok för den verksamhetsförlagda utbildningen (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147141470
Book / Anthology
Appelgren, A. (2021). Nya perspektiv på lärande: kognitionsvetenskap för lärare (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147139934
Book / Anthology
Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688255
Book / Anthology
Boo, S., Forslund Frykedal, K., & Thorsten, A. (2017). Att anpassa undervisning: till individ och grupp i klassrummet (1st ed.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127145603
Book / Anthology
Davidsson, B., & Dimenäs, J. (Eds.). (2007). Lära till lärare: att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik (1st ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147084210
Book / Anthology
Dimenäs, J., & Taflin, E. (2018). Teaching in action: A model to understand the complexity of teachers´decisions in teaching mathematics. International Journal of Advanced Research in Education and Literature, 4(1), 10-24.
Journal
Skolverket. (2010). Barndomens förändrade villkor: förutsättningar för barns lärande i en ny tid (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2018). Greppa flerspråkigheten: en resurs i lärande och undervisning (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2019). Hälsa för lärande - lärande för hälsa (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2020). Att ställa frågor och söka svar – samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2021). Att planera, bedöma och ge återkoppling. Stöd för undervisning. Stockholm: Skolverket.
Government publication
Skolverket. (2022). Skolan i ett digitaliserat samhälle (Digitalisering - grundskola, gymnasieskola). Stockholm: Skolverket.
Government publication
Sund, P., & Sund, L. (2017). Hållbar utveckling: ämnesdidaktisk tematisering för grundskolan (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122592
Book / Anthology
Säljö, R. (2022). Lärande: en introduktion till perspektiv och metaforer (2nd ed.). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789151106878
Book / Anthology
Vetenskapsrådet. (2024). God forskningssed 2024. Stockholm: Vetenskapsrådet.
Government publication
Tillkommer aktuella styrdokument samt artiklar (ca 200 sid.), multimodala texter och ämnesdidaktisk litteratur från tidigare kurser eller motsvarande.
Text
Course modules
1. Interdisciplinary Perspectives of Children’s Development and Learning
2. Placement - Development and Learning
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.