Alvunger, D., & Wahlström, N. (Eds.). (2018). Evidensbaserade skolan: svensk skola i skärningspunkten mellan forskning och praktik (Första utgåvan). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127817616
Book / Anthology
Aminoff, C. (2021). Skrifspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1. (Doctoral thesis, Linköpings universitet, Linköping, Linköping Studies in Behavioural Science 235).
Thesis
Dimenäs, J. (2020). Vetenskap och beprövad erfarenhet : forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129188
Book / Anthology
Ejlertsson, G. (2019). Enkäten i praktiken : en handbok i enkätmetodik (Fjärde upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144131443
Book / Anthology
Fejes, A., & Thornberg, R. (Eds.). (2024). Handbok i kvalitativ analys (4th ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147150298
Book / Anthology
Larsen, A. K. (2018). Metod helt enkelt : en introduktion till samhällsvetenskaplig metod (Andra upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151100111
Book / Anthology
Mikkonen, S., & Lundqvist, C. (2024). Hur gör vi det osynliga synligt?. ATENA Didaktik, 6(1), 1-12. DOI: 10.3384/atena.2023.5187
Journal
Skolverket. (2020). Att ställa frågor och söka svar : samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet (Första upplagan). Stockholm: Skolverket. ISBN: 9789175593517
Book / Anthology
Svensson, P. (2015). Teorins roll i kvalitativ forskning. In G. Ahrne, & P. Svensson (Ed.), Handbok i kvalitativa metoder ( pp. 208-219). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147112241
Chapter in book
Thurén, T. (2019). Vetenskapsteori för nybörjare (3rd ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147127788
Book / Anthology
van Bommel, J., Palmér, H., & Ebbelind, A. (2024). Division i förskoleklassen genom problemlösning och problemformulering. Forskning om undervisning och lärande, 12(2), 68-84. ISSN: 2001-6131
Journal
Vetenskapsrådet. (2024). God forskningssed. Stockholm: Vetenskapsrådet.
Government publication
Vinterek, M. (2008). Elevers textläsning - en undersökning med hjälp av enkäter. In C. Rönnqvist, & M. Vinterek (Ed.), Se skolan - Forskningsmetoder i pedagogiskt arbete ( pp. 13-25). Umeå: Umeå universitet.
Chapter in book
Walldén, R. (2022). ”Räknas detta också som text?” Lässtrategier i ett ämnesintegrerat arbete med läromedelstexter. Utbildning och lärande, 16(1), 27-50.
Journal
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.