Aspelin, J. (2010). Sociala relationer och pedagogiskt ansvar (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140668882
Book / Anthology
Börjesson, M., & Rehn, A. (2022). Makt (2nd ed.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147144716
Book / Anthology
Cummins, J. (2021). Rethinking the education of multilingual learners : a critical analysis of theoretical concepts (1 uppl.).. Bristol: Multilingual Matters, 313-322.
Journal
Foucault, M. (2017). Övervakning och straff: fängelsets födelse (4th ed.). Lund: Arkiv. ISBN: 9179241697
Gibbons, P. (2018). Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (Femte upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144128948
Book / Anthology
Gruber, S. (2007). Skolan gör skillnad: Etnicitet och institutionell praktik. (Doctoral thesis, Linköping universitet, Linköping, Linköping Studies in Arts and Science 387). Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-8775.
Thesis
Hakvoort, I., & Lundström, A. (2019). Pedagogiskt ledarskap med konflikter i fokus (1st ed.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151100821
Book / Anthology
Lorentz, H. (2023). Interkulturell pedagogisk kompetens : integration i dagens skola (3rd ed.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144181929
Book / Anthology
Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2022. Stockholm: Skolverket.
Thornberg, R., Pozzoli, T., & Gini, G. (2021). Defending or Remaining Passive as a Bystander of School Bullying in Sweden: The Role of Moral Disengagement and Antibullying Class Norms. Journal of Interpersonal Violence, 1-24. DOI: 10.1177/08862605211037427
Journal
Tillkommer: Artiklar motsvarande ungefär 100 sidors kurslitteratur, samt relevanta policy dokument såsom, lärares yrkesetik, FN:s konvention om barnets rättigheter samt relevanta nationella och lokala styrdokument.
Text
To improve our users’ experience, we use cookies on the du.se website for analytical purposes. By choosing to surf our website, you also accept the use of cookies.