My research focus is literacy instruction in preschool class. I am particularly interested in how instruction can be differentiated to follow and promote all students' literacy development for an equal education. In my dissertation study, I have conducted video observations and teacher interviews to gain knowledge about how teachers plan, implement and evaluate teaching that provides conditions for students to develop abilities that are important for literacy development, such as language awareness, decoding skills and reading comprehension.
Publications
-
Alatalo, Tarja, Johansson, Annie-Maj, Wijnbladh, Cecilia, Vuorenpää, Sari. Språk-, läs- och skrivutvecklande undervisning i matematik, teknik och svenska i förskoleklass – möjligheter och utmaningar. Symposium., 2024. Conference paper : refereed.
-
Wijnbladh, Cecilia. Elevaktiva arbetssätt och lärares stöttning bidrar till differentierad skriftspråksundervisning i förskoleklass, Den 16:e nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning, 26–28 november 2024, Luleå Tekniska Universitet : 2024. Conference paper : refereed.
-
Wijnbladh, Cecilia. Differentierad skriftspråksundervisning i förskoleklass, 2023. Conference paper : refereed.
-
Wijnbladh, Cecilia. Följa och främja skriftspråksutveckling i förskoleklass, 2022. Conference paper : refereed.