Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

eller
Litteraturlista för:
Fastställd 2023-11-27

Turismmarknadsföring (GFÖ35J)

V3HFW (VT24, 50%, Dag, Normal, Borlänge, Omg. 2, ORD)

Litteratur

  • Kotler, P., Bowen, J. (. T., & Baloglu, S. (2022). Marketing for hospitality and tourism (8 uppl.). Harlow, Essex, England: Pearson education Limited. ISBN: 978-1-292-36351-6
    Bok / Antologi

Referenslitteratur

  • George, R. (2021). Marketing Tourism and Hospitality. Concepts and Cases (1 uppl.). Cham: Springer International Publishing. ISBN: 978-3-030-64110-8
    Bok / Antologi
  • Hudson, S., & Hudson, L. (2017). Marketing for tourism, hospitality & events : a global & digital approach (1 uppl.). Los Angeles: Sage. ISBN: 1473926645
    Bok / Antologi