Eastmond, M., & Åkesson, L. (Red.). (2007). Globala familjer: transnationell migration och släktskap Hedemora: Gidlunds.
Läsanvisning:100 s läses.
Bok / Antologi
Faist, T., Fauser, M., & Reisenauer, E. (2012). Transnationell migration Lund: Studentlitteratur.
Bok / Antologi
Fogle, L. W. (2012). Second Language Socialization and Learner Agency: Talk in Three Adoptive Families Bristol: Multilingual Matters.
Bok / Antologi
García, O., Zakharia, Z., & Otcu, B. (Red.). (2012). Bilingual Community Education and Multilingualism: Beyond Heritage Languages in a Global City ((Elektronisk resurs)). Bristol: Multilingual Matters.
Läsanvisning:200 s. läses.
Bok / Antologi
Karrebaek, M. S. (2012). “What's in Your Lunch Box Today?”: Health, Respectability, and Ethnicity in the Primary Classroom. Journal of Linguistic Anthropology, 22(1), 1-22. DOI: 10.1111/j.1548-1395.2012.01129.x
Tidskriftsartikel
King, K. A., & Fogle, L. (2006). "Bilingual parenting as good parenting: Parents’ perspectives on family language policy for additive bilingualism". International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 9(6), 695-712.
Övrigt:17 s.
Tidskriftsartikel
King, K. A., Fogle, L., & Logan-Terry, A. (2008). "Family language policy". Language and Linguistics Compass, 2(5), 907-922.
Övrigt:15 s.
Tidskriftsartikel
Ochs, E., & Schieffelin, B. B. "Language acquisition and socialization: Three developmental stories and their implications". I R. A. Shweder, & R. A. LeVine (Red.), Culture Theory: Essays on Mind, Self, and Emotion ( ss. 276-320). Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Övrigt:44 s.
Kapitel i bok (antologi)
Sabaté i Dalmau, M. (2014). Migrant Communication Enterprises: Regimentation and Resistance Bristol: Multilingual Matters.
Bok / Antologi
Wernesjö, U. (2019). Across the threshold: negotiations of deservingness among unaccompanied young refugees in Sweden. Journal of Ethnic and Migration Studies, 1-16. DOI: 10.1080/1369183x.2019.1584701
Tidskriftsartikel
Ytterligare litteratur om ca 500 s. väljs inom ramen för fördjupning i samråd med kursansvarig.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.