Kurs GT2045

Reklamprojekt 2

7,5 högskolepoäng
Grundnivå

Huvudområde: Grafisk teknologi

Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu

Kursens mål

Färdighet och förmåga

Efter avslutad kurs ska den studerande kunna

  • identifiera och formulera syftet med en marknadsföringskampanj i dialog med kund
  • i grupp och utifrån en given yrkesroll och genomförd planering utforma en ändamålsenlig marknadsföringskampanj inom givna budget- och tidsramar grundad på genomförd research och iterativ designprocess
  • muntligen och skriftligen redogöra för, diskutera respektive motivera en kampanjs utformning i dialog med kund och målgrupp
  • ge adekvat återkoppling på andra personers kampanjförslag utifrån egna erfarenheter.

Värderingsförmåga och förhållningssätt

Efter avslutad kurs ska den studerande kunna

  • föra en dialog kring den grafiska designhistorien
  • utvärdera arbetsprocessen och kampanjförslaget för att framhäva styrkor och svagheter
  • identifiera sitt eget behov av ytterligare kompetens.