Nästa generations lärare
Rum
Vilka digitala, fysiska, globala, pedagogiska och ideologiska miljöer kommer nästa generations lärare att verka i? Vilka möjligheter och svårigheter möter vi i dagens rum och vilka kan vi tänkas möta i framtiden?
Redskap
Med förändrade redskap växer möjligheter till nya former för kommunikation och undervisningsmetoder fram. Vilka didaktiska och administrativa tillvägagångssätt har vi i dag och vilka erfarenheter ska vi ta med oss till i morgon?
Relationer
Förutsättningar för högre utbildning förändras ständigt. Vilka förändringar kan vi skönja och hur påverkar dessa nästa generations lärares sätt att förhålla sig till sin omgivning? Temat "relationer" rymmer alla former av roller och relationer: såsom lärare-student, lärare-stödfunktioner, lärare-lärare, lärare-omvärld och lärare-forskning.
Repertoar
Vilken betydelse kommer lärarens erfarenheter, kunskaper och idéer att ha i bruset av framtida erbjudanden om undervisningsinnehåll och undervisningsmetoder? Temat "repertoarer" omfattar bredd och djup i nästa generations lärares ämneskunskaper, didaktiska kompetens och professionalism.