Öppen föreläsning

Eva-Lena Frick och Jon Svensson: Vasaloppets framgångar i sociala medier
1 min läsning

Eva-Lena Frick VD på Vasaloppet och Jon Svensson marknadsansvarig, alumn från Högskolan Dalarna - medverkar i en öppen föreläsningsserie om marknadsföring, mediearbete och kris inom idrott och hälsa.
Händelsen har passerat

men du kan fortfarande ta del av innehållet

Datum: , kl 13:00 - 15:00
Plats: Campus Lugnet, Falun
Lokal: Högskolan Dalarna, C239

Eva-Lena Frick, iklädd tröja med Vasaloppet-logga, framför ett husEva-Lena Frick och Jon Svensson kommer från Vasaloppet och fokus ligger på marknadsföring i sociala medier. Idag är Vasaloppet ett event med många olika tävlingar. En del startplatser tar slut på några minuter. Hur har de lyckats med detta? Hur tänker de om marknadsföring? Vad har de för utmaningar? Hur arbetar man i en professionell organisation där majoriteten är volontärer?

Ämnet Idrott- och hälsovetenskap erbjuder en föreläsningsserie som riktar sig till alla som har företag eller är eventarrangörer inom idrott och hälsa, elitidrottare, föreningar, förbund, klubbar, sportjournalister och alla som vill höra hur det är och vad man ska tänka på inför mediekåren, hur du bäst kan marknadsföra ditt event, företag, tävling, turnering eller match och hur du arbetar i uppgång och i kris.

Anmälan

Alla lokaler är på Högskolan Dalarna. Begränsat antal platser. Anmäl dig till Marit Stub Nybelius
mny@du.se senast 1/12.

Se även övriga föreläsningar i vår föreläsningsserie:

Tobias Hellman: Att alltid se till att vara på topp (16/11)
Carl- Johan Bergman: Hur du får plats på medias arena (23/11)
Per Källgren: Hur man lär sig av kriser och framgångar (6/12)

För mer information kontakta