Eva-Lena Frick och Jon Svensson kommer från Vasaloppet och fokus ligger på marknadsföring i sociala medier. Idag är Vasaloppet ett event med många olika tävlingar. En del startplatser tar slut på några minuter. Hur har de lyckats med detta? Hur tänker de om marknadsföring? Vad har de för utmaningar? Hur arbetar man i en professionell organisation där majoriteten är volontärer?
Ämnet Idrott- och hälsovetenskap erbjuder en föreläsningsserie som riktar sig till alla som har företag eller är eventarrangörer inom idrott och hälsa, elitidrottare, föreningar, förbund, klubbar, sportjournalister och alla som vill höra hur det är och vad man ska tänka på inför mediekåren, hur du bäst kan marknadsföra ditt event, företag, tävling, turnering eller match och hur du arbetar i uppgång och i kris.
Anmälan
Alla lokaler är på Högskolan Dalarna. Begränsat antal platser. Anmäl dig till Marit Stub Nybelius
mny@du.se senast 1/12.
Se även övriga föreläsningar i vår föreläsningsserie:
Tobias Hellman: Att alltid se till att vara på topp (16/11)
Carl- Johan Bergman: Hur du får plats på medias arena (23/11)
Per Källgren: Hur man lär sig av kriser och framgångar (6/12)