Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Medarbetarwebben ersätter från den 27 januari 2022 intranätet du&ja, som inte längre kommer att uppdateras. Medarbetarwebben är högskolans nya intranät och nav för övergripande information och service för dig som medarbetare vid Högskolan Dalarna, den självklara platsen att besöka för att uppsöka information.
Sedan juni 2021 har en betaversion funnits tillgänglig av det nya intranätet som har gjort det möjligt att lära känna strukturen. Medarbetarwebben kommer fortsätta att utvecklas och ytterligare innehåll och fler funktioner som underlättar för dig i vardagen läggs till efterhand.
Du med en du-pc kommer inom kort att få en ny startsida, medarbetarwebben, när du startar din webbläsare. Detta som ett stöd för dig och påminnelse om att ha för vana att besöka medarbetarwebben dagligen.
Visste du att:
- Medarbetarwebben är publik och merparten av innehållet går att nå utan att vara inloggad?
Som inloggad medarbetare kan dock du ta del av all information samt få tillgång till extra funktionaliteter. - Medarbetarwebben är responsiv och fungerar lika bra i mobilen som i datorn?
- Att det viktigaste på en sida kommer först?
Sidstrukturen på medarbetarwebben är enkel – du ska hitta det viktigaste först när du besöker en sida. - Det finns rollbaserade stödsidor framtagna för exempelvis undervisande personal, forskare och chefer? Även specifika nyhetsflöden finns på dessa sidor.
- Det finns en feedbackfunktion på varje sida? Använd funktionen för att förmedla eventuella felaktigheter eller förbättringsåtgärder för sidan.
- Sökfunktionen på medarbetarwebben, och du.se, är förbättrad och kan med fördel användas? Besöker du medarbetarwebben och söker efter något kommer söket automatiskt att först ske på just medarbetarwebben, vilket innebär att dina sökträffar ska vara så rätt som möjligt.