Frågor och svar – för chefer

Här har vi samlat Högskolan Dalarnas svar på ofta förekommande frågor från chefer kopplat till covid-19. Sidan uppdateras kontinuerligt.

2020-12-14: Informationen har uppdaterats utifrån att från och med den 14 december gäller skärpta nationella föreskrifter och allmänna råd om allas ansvar att förhindra smitta av covid-19.

Observera det inte finns några specialregler på grund av covid-19, utan ordinarie arbetsrätt och arbetsmiljöregler gäller. För dig som chef är det även viktigt att du tar del av Frågor om svar - för medarbetare för att ta del av information som rör dig som medarbetare.

Sjukdom – student 

 

Sjukdom – medarbetare

 

Tillfälligt hemarbete och arbetsmiljö

Här hittar du 10 tips som bidrar till en bra digital arbetsmiljö

 

Övriga frågor

Senast granskad:
Hittar du inte svar på din fråga?

Saknar du någon fråga? Kontakta kommunikationsavdelningen.
Behöver du stöd i hur du ska agera som chef? Kontakta HR-avdelningen.

10 tips som bidrar till en bra digital arbetsmiljö