Syftet med den kollegiala mötesplatsen är att samla forskare, lärare, doktorander och magisterstuderande för att utveckla och sprida lärosätets sammantagna kompetenser inom området läs- och skrivdidaktik.
LÄSK har utvecklats till att vara ett engagerat forum för en grupp forskare och lärare med en bred samlad kompetens inom det läs- och skrivdidaktiska forskningsfältet. Gruppen granskar och diskuterar vetenskapliga artiklar inom området samt begrundar metodologiska och teoretiska frågor i forskares, doktoranders och magisterstuderandes arbeten. Lärarutbildningens aktuella frågeställningar är viktiga för gruppen. Kollegiet har dessutom ett centralt intresse av att bidra med kunskaper om läs- och skrivdidaktik på olika utbildningsarenor.
Den som är intresserad av den här mötesplatsens är varmt välkommen att delta!
Deltagande via Zoom är också möjligt. Kontakta Tarja Alatalo om så önskas.
Mötestider våren 2022
- 26 januari kl 15-17
- 23 februari kl 15-17
- 23 mars kl 15-17
- 26 april kl 15-17
- 18 maj kl 15-17