Bjørndal, C.R.P. (2005). Det värderande ögat: observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning. (1. uppl.) Stockholm: Liber förlag. (145 sid Valda delar)..
Text
Eidevald, C. (2013) Hallå, hur gör man? Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan. Stockholm: Liber förlag. (291 sid)..
Text
Embretsen, E. (2006). Samtalskonst i praktiken. Lärarförbundet (20 sid).
Text
Embretsen, E-L, Lundgren, M & Weinholz, S. (2019). Systematisk kvalitetsutveckling i förskolan och skolan. - Ett verktyg för att fördjupa det systematiska kvalitetsarbetet (SKA) i skolans vardag. Upplaga 2. Björnens förlag, Borlänge. (100 sid).
Text
Katz, S. & Ain Dack, L. (2017). Professionsutveckling och kollegialt lärande: framgångsstrategier och utvecklande motstånd. (Första utgåvan). [Stockholm]: Natur & Kultur. (130 sid)..
Text
Scherp, H. (2013). Lärandebaserad skolutveckling: lärglädjens förutsättningar, förverkligande och resultat. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur. (287 sid)..
Text
Wilhelmson, L. & Döös, M. (2016). Dialogkompetens för utveckling i arbetsliv och samhälle. (Fjärde upplagan). Lund: Studentlitteratur. (55 sid)..
Text
Åsén, G. (red.). (2015). Utvärdering och pedagogisk bedömning i förskolan. Stockholm: Liber förlag. (ca 85 s. enligt lärares anvisningar)..
Text
Artiklar och myndighetstexter enligt lärares anvisning (150 sid).
Totalt antal sidor: 972.
Text
Referenslitteratur
Björn, Christina, Ekman Philips, Marianne, Svensson Lennart. (2002). Organisera för utveckling och lärande. Om skolprojekt i nätverksform. Lund Studentlitteratur..
Text
Blossing, Ulf, Nyen, Torgeir, Söderström, Åsa, Tönder Hagen, Anna. (2012). Att kartlägga och förbättra skolor – Sex typskolor. Lund: Studentlitteratur..
Text
Fullan, Michel. (2017). Frihet att förändra. Fyra strategier för att maximera din inre drivkraft. Lund Studentlitteratur..
Irisdotter, S, Paulin, Ann & Grönlien Zetterqvist, Kirsten (2009). Etik i professionellt lärarskap. 1. uppl. Malmö: Gleerups..
Text
Isaacs William. (2012) Dialogen. Om konsten att tänka tillsammans. BookHouseEditions.
Text
Jarl, M., Blossing, U. & Andersson, K. (2017). Att organisera för skolframgång: strategier för en likvärdig skola. (Första upplagan). [Stockholm]: Natur & Kultur..
Text
Kvale, Steinar (1997). Den kvalitativa forskningsintervjun. Lund: Studentlitteratur. (306 s.).
Text
Lundgren, Mats. (2003). Kan forskningscirklar bidra till att utvecklaskolan i riktning mot en lärande organisation?
http://www.bth.se/exr/hss03.nsf/(WebFiles)/A610F9D3062FFD06C1256D240063BF4B/$FILE/Lundgren%20Mats.pdf.
Text
Lundgren, M., von Schantz Lundgren, I., Nytell, U & Svärdhagen, J. (2013) Learning study och forskningscirkeln som metoder för pedagogiskt ledarskap i digitala lärandemiljöer, i Johansson, O &.
Text
Nylund, Monica; Sandback, Cecilia; Wilhelmsson, Barbro & Rönnerman, Karin (2010). Aktionsforskning i förskolan – trots att schemat är fullt. Stockholm: Lärarförbundet. (103 s).
Text
Rönnström, N., & Johansson, O. (2021). Att förbättra skolor med stöd i forskning: Exempel, analyser och utmaningar (Första utgåvan ed.). Natur & Kultur..
Text
Sandberg, Jörgen, Targama, Axel. (1998) Ledning och förståelse. Ett kompetensperspektiv på organisationer. Lund: Studentlitteratur..
Text
Scherp H-Å o G-B: (2017) Kvalitetsarbete och analys – för lärande i skola och förskola. Lund: Studentlitteratur.
Text
Åsén, G. (2022). Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan (Första upplagan ed.). Liber..
Text
Åsén, G. (2020). Vad säger forskningen om svensk förskola? (Första upplagan ed.). Liber..
Text
Österberg J: (2014) Resultatanalys i skolan. Lund: Studentlitteratur.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.