Bassett, J., Cleveland, A., Acorn, D., et al. (2017). Are they paying attention? Students’ lack of motivation and attention potentially threaten the utility of course evaluations. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(3), 431-442. DOI: 10.1080/02602938.2015.1119801
Tidskriftsartikel
Bates, A. W. T. (2022). Teaching in a Digital Age. Guidelines for designing teaching and learning [Elektronisk resurs]. (3:e uppl.). Vancouver, B.C.: Tony Bates Associates Ltd. Hämtad från https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev3/#main.
E-bok eller PDF
Bendixen, C., Gunnerstad, A., & Premat, C. (2022). Plagiat - hur kan det undvikas? Handbok för medarbetare vid Stockholms universitet. (1:a). Stockholm: Stockholms universitet.
Övrigt:Finns som pdf i lärplattformen.
Bok / Antologi
Biggs, J. B., & Tang, C. S. (2011). Teaching for quality learning at university: what the student does. (4:e uppl. (rev).). Maidenhead: Open University Press. ISBN: 9780335242764
Hellman, J., & Thorsten, A. (2021). Plagiera eller referera vetenskapligt? En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre utbildning, 11(1), 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730
Jones, E., Leask, B., Brandenburg, U., et al. (2021). Global Social Responsibility and the Internationalisation of Higher Education for Society. Journal of Studies in International Education, 25(4), 330-347. Hämtad från https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/10283153211031679.
Tidskriftsartikel
Karlsson, S., Fjellström, M., Lindberg-Sand, Å., et al. (2017). Högskolepedagogisk utbildning och pedagogisk meritering som grund för det akademiska lärarskapet. [Elektronisk resurs]. 48 s. Hämtad från https://suhf.se/publikationer/rapporter/.
E-bok eller PDF
Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of Bloom's Taxonomy: An Overview. Theory Into Practice, 41(4), 212-218. DOI: 10.1207/s15430421tip4104_2
Mark, E. (2009). Livslångt lärande ur bildningsperspektiv som strategi för högskolan (nr 7). [Elektronisk resurs]. 66 s. Hämtad från https://core.ac.uk/download/pdf/43558985.pdf.
Biesta, G. (2003). Demokrati - ett problem för utbildning eller ett utbildningsproblem?. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 12(1), 59-80. DOI: 10.48059/uod.v12i1.741
Tidskriftsartikel
Brandén, H. (2022). Lärande, undervisning och arbete inom högre utbildning (Första upplagan). Stockholm: Sanoma utbildning. ISBN: 9789152362938
Bok / Antologi
Camilleri, M. A., & Camilleri, A. C. (2021). Correction to: The Acceptance of Learning Management Systems and Video Conferencing Technologies: Lessons Learned from COVID‑19. Technology, Knowledge and Learning, 1-23. DOI: 10.1007/s10758-021-09567-6
Tidskriftsartikel
Carroll, J., & Zetterling, C. (2009). Hjälp studenterna att undvika plagiering = : Guiding students away from plagiarism (1 uppl.). Stockholm: KTH Learning Lab. ISBN: 9789174154030
CeUL, Stockholms universitet (2016, 15 februari). Återkoppling till studenter. (Avsnitt 17) [Broadcast]. I Pedagogeeks. Hämtad från https://www.youtube.com/watch?v=15e9OuCxP0g.
Crose, B. (2011). Internationalization of the Higher Education Classroom: Strategies to Facilitate Intercultural Learning and Academic Success.. International Journal of Teaching & Learning in Higher Education, 23(3), 388-395. Hämtad från https://go.exlibris.link/sD9FSjpC.
Tidskriftsartikel
Dafgård, L. (2002). Flexibel utbildning på distans (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9140634329
Läsanvisning:ss. 44-62 "Att organisera och planera en distanskurs"
Övrigt:Finns som pdf i lärplattformen Learn.
Bok / Antologi
Dorner, H. (2018). Exploring students’ conceptions of internationalised learning: Experiences from international online collaborative seminars. Innovations in Education and Teaching International, 55(3), 304-313. DOI: 10.1080/14703297.2016.1210530
Tidskriftsartikel
Flodén, J. (2017). The impact of student feedback on teaching in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(7), 1054-1068. DOI: 10.1080/02602938.2016.1224997
Tidskriftsartikel
Hendry, G. D., White, P., & Herbert, C. (2016). Providing exemplar-based ‘feedforward’ before an assessment: The role of teacher explanation. Active Learning in Higher Education, 17(2), 99-109. DOI: 10.1177/1469787416637479
Tidskriftsartikel
Hounsell, D., McCune, V., Hounsell, J., et al. (2008). The quality of guidance and feedback to students. Higher Education Research & Development, 27(1), 55-67. DOI: 10.1080/07294360701658765
Tidskriftsartikel
Hrastinski, S. (Red.). (2011). Mer om nätbaserad utbildning : fördjupning och exempel (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144068060
Bok / Antologi
Hrastinski, S. (Red.). (2018). Digitalisering av högre utbildning (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144119724
Bok / Antologi
Hrastinski, S., Keller, C., & Carlsson, S. A. (2010). Design exemplars for synchronous e-learning: A design theory approach. Computers & Education, 55(2), 652-662. DOI: 10.1016/j.compedu.2010.02.025
Tidskriftsartikel
Häggblom, P. (2019). Universell design för lärande : ett inkluderande förhållningssätt (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144115245
Bok / Antologi
Nicol, D., Thomson, A., & Breslin, C. (2014). Rethinking feedback practices in higher education: a peer review perspective. Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(1), 102-122. DOI: 10.1080/02602938.2013.795518
Tidskriftsartikel
Ramsden, P. (2003). Learning to teach in higher education (2 uppl.). London: RoutledgeFalmer. ISBN: 0415303451
Bok / Antologi
Rands, M. L., & Gansermer-Topf, A. M. (2017). The Room Itself Is Active: How Classroom Design Impacts Student Engagement.. Education Publicatons, 49, 26-33. Hämtad från https://go.exlibris.link/8m1JyQg9.
Tidskriftsartikel
Weller, S. (2019). Academic practice : developing as a professional in higher education (2 uppl.). London: SAGE. ISBN: 9781526437136
Bok / Antologi
Wickström, J. (2015). Dekonstruerad länkning - En kritisk läsning av Constructive Alignment inom svensk högskolepedagogik och pedagogisk utveckling. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 24(3), 25-47. DOI: 10.48059/uod.v24i3.1041
Tidskriftsartikel
Winka, K., & Ryegård, Å. (2019). Pedagogisk portfölj : för karriär och utveckling (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121765
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.