Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

eller
Litteraturlista för:
Fastställd 2022-11-29

Entreprenörskap för medieproducenter (LP1053)

V3D9W (VT23, 50%, Dag, Normal, Falun, Omg. 1, ORD)

Litteratur

  • Aspers, P. (2008). Knowledge and valuation in markets. Theory and Society, 38(2), 111-131. DOI: 10.1007/s11186-008-9078-9
    Tidskriftsartikel
  • Florén, T. (2010). Talangfabriken : om organisation av kunskap och kreativitet i skivindustrin (1 uppl.). Stockholm: Acta Universitatis Stockholmiensis. ISBN: 9789186071462
    Läsanvisning:finns som e-bok
    Bok / Antologi
  • Hallin, A., & Karrbom Gustavsson, T. (2019). Projektledning (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147131068
    Läsanvisning:kapitel 5 om kalkylering
    Bok / Antologi
  • Nilsson, N. (2018). Entreprenörskap : att se och handla på möjligheter (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147113637
    Bok / Antologi
    Alternativ litteratur
    • Nordström, C. (2014). KOMBINATÖRER OCH LIVSSTILSFÖRETAGARE – ÄVEN SAMHÄLLSENTREPRENÖRER?. I Y. von Friedrichs, M. Gawell, & J. Wincent (Red.), Samhällsentreprenörskap: Samverkande för lokal utveckling ( ss. 127-147). Sundsvall: Fakulteten för humanvetenskap, Kommunikationsavdelningen Mittuniversitetet 2014. Hämtad från https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:698295/FULLTEXT01.pdf. ISBN: 978-91-87557-33-0
      Läsanvisning:Kapitel 7
      Kapitel i bok (antologi)
  • Portnoff, L. (2008). Musikbranschens styrningsproblematik (1 uppl.). Stockholm: Economic Research Institute, Stockholm School of Economics (EFI). ISBN: 978-91-7258-749-6
    Bok / Antologi