Bates, A. W. T. (2019). Teaching in a Digital Age. Guidelines for designing teaching and learning. [Elektronisk resurs]. (2:a uppl.). Hämtad från http://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/.
E-bok eller PDF
Bendixen, C., Gunnerstad, A., & Premat, C. (2021). Plagiat - hur kan det undvikas? Handbok för medarbetare vid Stockholms universitet. (1:a). Stockholm: Stockholms universitet.
Övrigt:Boken ges ut i början av 2022, men det gick inte att lägga in 2022.
Bok / Antologi
Biggs, J. B., & Tang, C. S. (2011). Teaching for quality learning at university: what the student does. (4:e uppl. (rev).). Maidenhead: Open University Press. ISBN: 9780335242764
Jones, E., Leask, B., Brandenburg, U., et al. (2021). Global Social Responsibility and the Internationalisation of Higher Education for Society. Journal of Studies in International Education, 25(4), 330-347. DOI: 10.1177/10283153211031679
Tidskriftsartikel
Karlsson, S., Fjellström, M., Lindberg-Sand, Å., et al. (2017). Högskolepedagogisk utbildning och pedagogisk meritering som grund för det akademiska lärarskapet. [Elektronisk resurs]. 48 s. Hämtad från https://suhf.se/publikationer/rapporter/.
Mark, E. (2009). Livslångt lärande ur bildningsperspektiv som strategi för högskolan (nr 7). [Elektronisk resurs]. 66 s. Hämtad från https://core.ac.uk/download/pdf/43558985.pdf.
E-bok eller PDF
(u.å.). Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning (NSHU). Kursutveckling.se. Hämtad 2021-12-22 från http://www.kursutveckling.se/.
Biesta, G. (2003). Demokrati - ett problem för utbildning eller ett utbildningsproblem?. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 12(1), 59-80. DOI: 10.48059/uod.v12i1.741
Tidskriftsartikel
Borell, J., Irhammar, M., & Larson, L. (2011). Att arbeta med obligatoriska frågor i kursvärdering och kursutvärdering. [Elektronisk resurs]. 3 s. Hämtad från https://lup.lub.lu.se/search/publication/2544838.
E-bok eller PDF
Camilleri, M. A., & Camilleri, A. C. (2021). Correction to: The Acceptance of Learning Management Systems and Video Conferencing Technologies: Lessons Learned from COVID‑19. Technology, Knowledge and Learning, 1-23. DOI: 10.1007/s10758-021-09567-6
Tidskriftsartikel
Carroll, J., & Zetterling, C. (2009). Hjälp studenterna att undvika plagiering = : Guiding students away from plagiarism (1 uppl.). Stockholm: KTH Learning Lab. ISBN: 9789174154030
Dafgård, L. (2002). Flexibel utbildning på distans (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9140634329
Läsanvisning:ss. 44-62 "Att organisera och planera en distanskurs"
Bok / Antologi
Dorner, H. (2018). Exploring students’ conceptions of internationalised learning: Experiences from international online collaborative seminars. Innovations in Education and Teaching International, 55(3), 304-313. DOI: 10.1080/14703297.2016.1210530
Tidskriftsartikel
Flodén, J. (2017). The impact of student feedback on teaching in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(7), 1054-1068. DOI: 10.1080/02602938.2016.1224997
Tidskriftsartikel
Hendry, G. D., White, P., & Herbert, C. (2016). Providing exemplar-based ‘feedforward’ before an assessment: The role of teacher explanation. Active Learning in Higher Education, 17(2), 99-109. DOI: 10.1177/1469787416637479
Tidskriftsartikel
Hounsell, D., McCune, V., Hounsell, J., et al. (2008). The quality of guidance and feedback to students. Higher Education Research & Development, 27(1), 55-67. DOI: 10.1080/07294360701658765
Tidskriftsartikel
Hrastinski, S., Keller, C., & Carlsson, S. A. (2010). Design exemplars for synchronous e-learning: A design theory approach. Computers & Education, 55(2), 652-662. DOI: 10.1016/j.compedu.2010.02.025
Tidskriftsartikel
Hrastinski, S. (Red.). (2018). Digitalisering av högre utbildning (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144119724
Bok / Antologi
Hrastinski, S. (Red.). (2011). Mer om nätbaserad utbildning : fördjupning och exempel (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144068060
Bok / Antologi
Häggblom, P. (2019). Universell design för lärande : ett inkluderande förhållningssätt (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144115245
Bok / Antologi
Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of Bloom's Taxonomy: An Overview. Theory Into Practice, 41(4), 212-218. DOI: 10.1207/s15430421tip4104_2
Tidskriftsartikel
Nicol, D., Thomson, A., & Breslin, C. (2014). Rethinking feedback practices in higher education: a peer review perspective. Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(1), 102-122. DOI: 10.1080/02602938.2013.795518
Ramsden, P. (2003). Learning to teach in higher education (2 uppl.). London: RoutledgeFalmer. ISBN: 0415303451
Bok / Antologi
Rands, M. L., & Gansermer-Topf, A. M. (2017). The Room Itself Is Active: How Classroom Design Impacts Student Engagement.. Education Publicatons, 49, 26-33.
Tidskriftsartikel
Weller, S. (2019). Academic practice : developing as a professional in higher education (2 uppl.). London: SAGE. ISBN: 9781526437136
Bok / Antologi
Wickström, J. (2015). Dekonstruerad länkning - En kritisk läsning av Constructive Alignment inom svensk högskolepedagogik och pedagogisk utveckling. Utbildning & Demokrati – tidskrift för didaktik och utbildningspolitk, 24(3), 25-47. DOI: 10.48059/uod.v24i3.1041
Tidskriftsartikel
Winka, K., & Ryegård, Å. (2019). Pedagogisk portfölj : för karriär och utveckling (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121765
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.