Grettve, A., Israelsson, M., & Jönsson, A. (2014). Att bedöma och sätta betyg : tio utmaningar i lärarens vardag (1 uppl.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127137066
Bok / Antologi
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2021). Att bli lärare (valfri upplaga). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122851
Bok / Antologi
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Bok / Antologi
Newton, P. E. (2007). Clarifying the purposes of educational assessment. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 14(2), 149-170. DOI: 10.1080/09695940701478321
Tidskriftsartikel
Nordgren, K., Odenstad, C., & Samuelsson, J. (Red.). (2017). Betyg i teori och praktik : ämnesdidaktiska perspektiv på bedömning i grundskola och gymnasium (3 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140692641
Skolverket. (2013). Utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen (Skolverkets allmänna råd med kommentarer). Hämtad från https://www.skolverket.se/publikationer?id=3133.
Myndighetspublikation
Tillkommer ämnesdidaktisk litteratur som väljs i samråd med seminarieledare.
Text
Referenslitteratur
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2021). Akademiskt läsande och skrivande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144092546
Bok / Antologi
Schött, K., Hållsten, S., Moberg, B., et al. (2015). Studentens skrivhandbok (3 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147114085
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.