Areskoug, M., Ekborg, M., Rosberg, M., et al. (2020). Naturvetenskapens bärande idéer : för förskollärare (2:a upplagan). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789151103969
Dimenäs, J. (2020). Vetenskap och beprövad erfarenhet: Forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen (1:a upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147129188
Hjälmeskog, K., Andersson, K., Gullberg, A., et al. (2020). Didaktik i förskolan (1:a upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151101026
Bok / Antologi
Larsson, J. (2016). När fysik blir lärområde i förskolan. (Doktorsavhandling, Göteborgs universitet, Göteborg). Hämtad från http://hdl.handle.net/2077/43456.
Avhandling
Lättman-Masch, R., Wejdmark, M., Jacobson, G., et al. (2020). Leka och lära naturvetenskap och teknik ute : förskola och åk F-3 (3:e upplagan). Vimmerby: Outdoor Teaching Förlag. ISBN: 9789198380767
Bok / Antologi
Magntorn, O., & Helldén, G. (2007). Reading nature from a ‘bottom-up’ perspective. Journal of Biological Education, 41(2), 68-75. DOI: 10.1080/00219266.2007.9656065
Tidskriftsartikel
Persson, C., & Persson, T. (2020). Hållbar utveckling : människa, miljö och samhälle (4:e upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144139241
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.