Aspers, P. (2011). Etnografiska metoder : att förstå och förklara samtiden (2 uppl.). Malmö: Liber. ISBN: 9789147096152
Bok / Antologi
Benshoff, H. M., & Griffin, S. (2009). America on film : representing race, class, gender, and sexuality at the movies (2 uppl.). Chichester, UK: Wiley-Blackwell. ISBN: 9781405170550
Bok / Antologi
Bergström, G., & Boréus, K. (Red.). (2012). Textens mening och makt : metodbok i samhällsvetenskaplig text- och diskursanalys (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144074764
Bok / Antologi
Cerwonka, A., & Malkki, L. H. (. H. (2007). Improvising theory : process and temporality in ethnographic fieldwork (2 uppl.). Chicago: University of Chicago Press. ISBN: 0226100316
Bok / Antologi
Connell, R., & Pearse, R. (2015). Gender : in world perspective (3 uppl.). Cambridge: Polity Press. ISBN: 9780745680729
Bok / Antologi
Corrigan, T., & Barry, P. (2018). film experience : an introduction (Fifth edition.). Boston: Bedford/St. Martins. ISBN: 1319059511
Bok / Antologi
Ejvegård, R. (2009). Vetenskaplig metod (4 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144054742
Bok / Antologi
Eriksson, Y., & Göthlund, A. (2012). Möten med bilder : att tolka visuella uttryck (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144059457
Lindgren, S. (2009). Populärkultur : teorier, metoder och analyser (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147089536
Bok / Antologi
Monaco, J. (2000). How to read a film : the world of movies, media, and multimedia : language, history, theory (3 uppl.). New York: Oxford Univ. Press. ISBN: 0-19-503869-X
Bok / Antologi
Rose, G. (2016). Visual methodologies : an introduction to researching with visual materials (4 uppl.). London: Sage. ISBN: 9781473948907
Bok / Antologi
Svensson, P. (Red.). (2015). Handbok i kvalitativa metoder (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147112241
Wibeck, V. (2010). Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144058566
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.