Berglund, M., & Ekebergh, M. (Red.). (2015). Reflektion i lärande och vård : en utmaning för sjuksköterskan (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144088198
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Bron, A. (Red.). (2005). Lärprocesser i högre utbildning (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 914705266X
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Cajvert, L. (2016). Studenthandledning : under verksamhetsförlagd utbildning (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144106038
Chekol, I. (2003). Handledning som undervisningsform i sjuksköterskeprogrammets praktik - en beskrivning av variation i innebörd. (Doktorsavhandling, Lunds universitet, Lund, Department of Education 2003).
Avhandling
Eriksson, H., & Strömberg, H. (Red.). (2010). Genusperspektiv på vård och omvårdnad (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144057026
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Grönquist, G. (2004). Handledning inom vård och omsorg ur ett psykosocialt perspektiv (-). Stockholm: Gothia. ISBN: 9172054018
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Gustavsson, B. (2002). Vad är kunskap? : en diskussion om praktisk och teoretisk kunskap (-). Stockholm: Statens skolverk. ISBN: 9185009199
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Handal, G., & Lauvås, P. (2015). Handledning och praktisk yrkesteori (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144091785
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Hedin, A., & Svensson, L. (Red.). (2011). Nycklar till kunskap : om motivation, handling och förståelse i vuxenutbildning (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144072883
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Illeris, K. (2015). Lärande (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144107981
Läsanvisning:Senaste upplagan
Bok / Antologi
Stenberg, M. Peer learning. I H. Sandberg (Red.), Pedagogik för sjuksköterskor ( ss. 205-221).
Läsanvisning:senaste upplagan
Kapitel i bok (antologi)
Säljö, R. (2015). Lärande : en introduktion till perspektiv och metaforer (1 uppl.). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789140688262
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.