Elliott, J. (2019). What is Lesson Study?. European Journal of Education, 54(2), 175-188. DOI: 10.1111/ejed.12339
Tidskriftsartikel
Fleischer, H., & Kvarnsell, H. (2015). Digitalisering som lyfter skolan : teori möter praktik (1 uppl.). Stockholm: Gothia fortbildning. ISBN: 9789188099358
Bok / Antologi
Forsman, L., & Hansén, S. (Red.). (2017). Allmändidaktik : vetenskap för lärare (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144113173
Bok / Antologi
Frisk, A. (2016). Från orsak till mening – att kunna relatera ritualer till centrala tankegångar. Forskning om undervisning och lärande, 4(1), 50-72.
Tidskriftsartikel
Frohagen, J. (2016). Att kunna såga rakt: Om manuell bildning i skolämnet slöjd. Techne series: Research in sloyd education and crafts science, 23(2), 16-33. ISSN: 1238-9501
Tidskriftsartikel
Grettve, A., Israelsson, M., & Jönsson, A. (2014). Att bedöma och sätta betyg : tio utmaningar i lärarens vardag (1 uppl.). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127137066
Bok / Antologi
Gustavsson, A., Måhl, P., & Sundblad, B. (2012). Betygssättning : en handbok (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147099498
Bok / Antologi
Hattie, J. (2012). Synligt lärande för lärare (1 uppl.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127134676
Bok / Antologi
Holmqvist, M. (Red.). (2006). Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144045069
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.