Boyd, S., & Bredänge, G. (2013). "Attityder till brytning – exemplet utländska lärare i svenska skolor". I I. Lindberg, & K. Hyltenstam (Red.), Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle ( ss. 437-458). Lund: Studentlitteratur.
Övrigt:21 s.
Kapitel i bok (antologi)
Cazden, C. (2001). Classroom discourse: The language of teaching and learning Portsmouth, N H: Heineman.
Bok / Antologi
Cekaite, A., & Evaldsson, A. (2008). “Staging Multilingual Identities and Negotiating Monolingual Norms in Multiethnic School Settings”. Special issue Poly-Lingual Languaging Around and Among Children and Adolescents. International journal of multilingualism, 5(3), 177-196.
Läsanvisning:19 s
Tidskriftsartikel
Fraurud, K., & Bivojet, E. (2013). "Rinkebysvenska och andra konstruktioner av språklig variation i dagens flerspråkiga Sverige". I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle ( ss. 369-396). Lund: Studentlitteratur.
Övrigt:27 s.
Kapitel i bok (antologi)
Genesee, F., & Upshur, J. A. (1996). Classroom-based Evaluation in Second Language Education Cambridge: Cambridge University Press.
Bok / Antologi
Jonsson, R. (2013). "Inget tjafs och inget bråk – om skötsam svenskhet och ordningsstörande förortsslang". I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle ( ss. 397-414). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:17 s
Kapitel i bok (antologi)
Lindberg, I. (2005). Språka samman: om samtal och samarbete i språkundervisning Stockholm: Natur och Kultur.
Bok / Antologi
Lindberg, I. (2013). "Samtal och interaktion i andraspråksforskning". I I. Lindberg, & K. Hyltenstam (Red.), Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle ( ss. 481-518). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:37 s
Kapitel i bok (antologi)
Normann Jørgensen, J. (2013). "Kodeskift i interaktionelt perspektiv". I I. Lindberg, & K. Hyltenstam (Red.), Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle ( ss. 415-436). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:21 s
Kapitel i bok (antologi)
Rosén, J., & Wedin, Å. (2015). Klassrumsinteraktion och flerspråkighet: ett kritiskt perspektiv (1 uppl.). Stockholm: Liber.
Bok / Antologi
Sahlström, F. (2008). Från lärare till elever, från undervisning till lärande: utvecklingslinjer i svensk, nordisk och internationell klassrumsforskning ((Elektronisk resurs)). Stockholm: Vetenskapsrådet.
Bok / Antologi
Annat material högst 100 s.
Text
Cromdal, J. (2013). Special Issue: Bilingual and Second-Language Interaction. International Journal of Bilingualism, 17(2), s. 1.
Läsanvisning:Ca 80 s.
Övrigt:Elektronisk resurs.
Tidskriftsartikel
Referenslitteratur
Hutchby, I., & Wooffitt, R. (1998). Conversation analysis: principles, practices and applications Oxford: Polity.
Bok / Antologi
Norrby, C. (2014). Samtalsanalys: så gör vi när vi pratar med varandra (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur.
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.