Boaler, J. (2011). Elefanten i klassrummet : att hjälpa elever till ett lustfyllt lärande i matematik (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147099719
Bok / Antologi
Dahl, J. (2014). The problem-solving citizen.. (Licentiatavhandling, Malmö, Malmö, Malmö Studies in Educational Sciences: Licentiate Dissertation series 2014:13). Hämtad från https://dspace.mah.se.
Avhandling
Hagland, K., Hedrén, R., & Taflin, E. (2005). Rika matematiska problem : inspiration till variation (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9147051507
Bok / Antologi
Ho, K. F., & Hedberg, J. G. (2005). Teachers’ pedagogies and their impact on students’ mathematical problem solving. The Journal of Mathematical Behavior, 24(3-4), 238-252. DOI: 10.1016/j.jmathb.2005.09.006
Tidskriftsartikel
Nunokawa, K. (2005). Mathematical problem solving and learning mathematics: What we expect students to obtain. The Journal of Mathematical Behavior, 24(3-4), 325-340. DOI: 10.1016/j.jmathb.2005.09.002
Tidskriftsartikel
Shimizu, Y. (1999). Aspects of mathematics teacher education in Japan: Focusing on teachers’ roles. Journal of Mathematics Teacher Education, 2, 107-116.
Tidskriftsartikel
Silver, E. A. & Smith, M. S.(2002). Samtalsmiljöer. Göteborg: NCM (4 artiklar). Hämtad från: http://ncm.gu.se/nbas?Titel=samtalsmilj%C3%B6er&F%C3%B6rfattare=silver%20&%20smith.
Text
Skolverket. (2019). Läroplaner och kursplaner i matematik med bedömningskriterier. Hämtad från https://www.skolverket.se/.
Läsanvisning:Senaste utgåvorna
Myndighetspublikation
Stein, M. K., Engle, R. A., Smith, M. S., et al. (2008). Orchestrating Productive Mathematical Discussions: Five Practices for Helping Teachers Move Beyond Show and Tell. Mathematical Thinking and Learning, 10(4), 313-340. DOI: 10.1080/10986060802229675
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.