Jess, K., Skott, J., & Hansen, H. C. (2011). Matematik för lärare (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140673985
Bok / Antologi
Lindqvist, G., Nilholm, C., Almqvist, L., et al. (2011). Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European Journal of Special Needs Education, 26(2), 143-157. DOI: 10.1080/08856257.2011.563604
Tidskriftsartikel
Lindqvist, G., & Nilholm, C. (2013). Promoting inclusion? ‘Inclusive’ and effective head teachers’ descriptions of their work. European Journal of Special Needs Education, 29(1), 74-90. DOI: 10.1080/08856257.2013.849845
Tidskriftsartikel
Lundberg, I., & Sterner, G. (2009). Dyskalkyli - finns det? : aktuell forskning om svårigheter att förstå och använda tal (1 uppl.). Göteborg: Nationellt centrum för matematikutbildning, Göteborgs universitet. ISBN: 9789185143146
Bok / Antologi
Lunde, O. (2011). När siffrorna skapar kaos : matematiksvårigheter ur ett specialpedagogiskt perspektiv (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147100026
Bok / Antologi
Nilholm, C. (2007). Perspektiv på specialpedagogik (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144026633
Bok / Antologi
Sjöberg, G. (2006). Om det inte är dyskalkyli – vad är det då?. (Doktorsavhandling, Umeå universitet, Umeå, Pedagogiskt arbete 7).
Avhandling
Skemp, R. (2006). Relational understanding and instrumental understanding. Mathematics Teaching in the Middle School, 12(2), 88-95.
Övrigt:Artikeln kan laddas ned från Högskolan Dalarnas bibiliotek av registrerade studenter.
Tidskriftsartikel
Skidmore, D. (2004). Inclusion: The Dynamic of School Development (1 uppl.). Open University Press. ISBN: 9780335204816
Läsanvisning:kapitel 1
Övrigt:Boken kan lånas som e-bok på Högskolan Dalarnas bibliotek av registrerade studenter.
Rapporter och artiklar samt aktuella läroplaner och kursplaner tillkommer.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.