Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

eller
Litteraturlista för:
Fastställd 2020-02-17

Reklamfilmsproduktion (GBQ275)

V33ZA (VT20, 100%, Dag, Normal, Falun, Omg. 1, ORD)

Litteratur

  • Eriksson, Y. (2017). Bildens tysta budskap: interaktion mellan bild och text (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144115344
    Bok / Antologi
  • Katz, H. (2017). The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying (Senaste upplagan). New York: Routledge. ISBN: 9781138689152
    Bok / Antologi
  • Mral, B., & Larsson, L. (Red.). (2014). Reklam & retorik: 10 fallstudier (2 uppl.). Åstorp: Rhetorikförl. ISBN: 978-91-86093-26-6
    Bok / Antologi
  • Richter, T. (2018). The 30-second storyteller: the art and business of directing commercials Johanneshov: MTM.
    Övrigt:Finns som elektronisk resurs.
    Bok / Antologi

Referenslitteratur

  • Wærn, Y., Pettersson, R., & Svensson, G. (2004). Bild och föreställning: om visuell retorik (Senaste upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144042590
    Bok / Antologi