Appelgren, A. (2021). Nya perspektiv på lärande: kognitionsvetenskap för lärare (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147139934
Bok / Antologi
Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger Malmö: Gleerups.
Bok / Antologi
Boo, S., Forslund Frykedal, K., & Thorsten, A. (2017). Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet Stockholm: Natur & Kultur.
Bok / Antologi
Davidsson, B., & Dimenäs, J. (Red.). (2007). Lära till lärare: att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik (1 uppl.). Stockholm: Liber.
Läsanvisning:sid. 10-20, 47-69
Bok / Antologi
Dimenäs, J., & Taflin, E. (2018). Teaching in action: A model to understand the complexity of teachers´decisions in teaching mathematics. International Journal of Advanced Research in Education and Literature, 4(1), 10-24.
Tidskriftsartikel
Jensen, M. (Red.). (2011). Lärandets grunder: teorier och perspektiv (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur.
Bok / Antologi
Nordicom. Carlsson, U. (red). (2018). Medie- och informationskunnighet (MIK) i den digitala tidsåldern. En demokratifråga Kartläggning, analys, reflektioner. Göteborg: Nordicom. Hämtad från https://www.nordicom.gu.se/sv/publikationer.
Läsanvisning:valda delar.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2021). Att planera, bedöma och ge återkoppling. Stöd för undervisning. Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2020). Att ställa frågor och söka svar – samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2010). Barndomens förändrade villkor: förutsättningar för barns lärande i en ny tid (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2018). Digitaliseringen i skolan – möjligheter och utmaningar (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2019). Greppa flerspråkigheten: en resurs i lärande och undervisning (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2019). Hälsa för lärande - lärande för hälsa (Forskning för skolan). Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Sund, P., & Sund, L. (2017). Hållbar utveckling: ämnesdidaktisk tematisering för grundskolan (Första upplagan). Stockholm: Liber.
Bok / Antologi
Säljö, R. (2015). Lärande: en introduktion till perspektiv och metaforer (1 uppl.). Malmö: Gleerup.
Bok / Antologi
Vetenskapsrådet. (2017). God forskningsed. Stockholm: Vetenskapsrådet.
Läsanvisning:valda delar.
Myndighetspublikation
Tillkommer aktuella styrdokument samt artiklar (ca 200 sid.), multimodala texter och ämnesdidaktisk litteratur från tidigare kurser eller motsvarande.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.