Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

eller
Litteraturlista för:
Fastställd 2022-11-15

Konceptutveckling inom medieproduktion för Ljud- och musikproduktion (GLP2NK)

H3CKN (HT22, 100%, Dag, Normal, Falun, Omg. 1, ORD)

Litteratur

  • Hallin, A., & Karrbom Gustavsson, T. (2019). Projektledning (Tredje upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147131068
    Bok / Antologi
  • Nielsen, D. (2003). Idéer : kreativa verktyg och metoder för idé- och konceptutveckling (1 uppl.). Värnamo: Arena i samarbete med AGI. ISBN: 9178431840
    Bok / Antologi
  • Pink, D. (2013). Pitcha. I Det är mänskligt att sälja: den överraskande sanningen om att påverka andra (1 uppl., ss. 147-162). Stockholm: Bookhouse.
    Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
    Kapitel i bok (antologi)
  • (2003). "How to Pitch a Brilliant Idea". Harvard Business Review, 117, 1-17.
    Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
    Tidskriftsartikel

Referenslitteratur

  • Haynes, J., & Marshall, L. (2017). Reluctant entrepreneurs: musicians and entrepreneurship in the ‘new’ music industry. The British Journal of Sociology, 69(2), 459-482. DOI: 10.1111/1468-4446.12286
    Läsanvisning:Fri resurs
    Tidskriftsartikel
  • Hepworth-Sawyer, R., Hodgson, J., King, L., & Marrington, M. (Red.). (2020). Gender in music production (1 uppl.). New York: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN: 9781138613379
    Bok / Antologi
  • Hepworth-Sawyer, R., Hodgson, J., Paterson, J., & Toulson, R. (Red.). (2019). Innovation in music : performance, production, technology, and business (1 uppl.). New York, NY: Routledge. ISBN: 9781138498211
    Bok / Antologi
  • Hughes, D. (2016). new music industries : disruption and discovery (1 uppl.). Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. ISBN: 9783319403632
    Läsanvisning:Finns som E-bok
    Bok / Antologi
  • Johansson, O. (2020). Songs from Sweden : shaping pop culture in a globalized music industry (1 uppl.). Singapore: Palgrave Macmillan. ISBN: 9789811527357
    Läsanvisning:Finns som E-bok
    Bok / Antologi
  • Lieb, K. J. (2018). Gender, branding, and the modern music industry : the social construction of female popular music stars (2 uppl.). New York, NY: Taylor & Francis Ltd. ISBN: 9781138064164
    Bok / Antologi
  • Lindberg, T., Meinel, C., & Wagner, R. (2010). Design Thinking: A Fruitful Concept for IT Development?. I Design Thinking (1 uppl., ss. 3-18).
    Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare. Läs sid 3-6 innan Thorbjörn Swenbergs moment.
    Kapitel i bok (antologi)
  • Mixerman. (2012). Zen and the art of producing (1 uppl.). Milwaukee, WI: Hal Leonard Books. ISBN: 9781458402882
    Bok / Antologi
  • Wainikka, C. (2007). Upphovsrätten i mediebranschen: en fråga om avtal. Svensk juristtidning, 92(7), 599-622.
    Tidskriftsartikel
  • Wikström, P. (2020). music industry : music in the cloud (Third edition.). Cambridge, UK: Polity. ISBN: 9781509530137
    Bok / Antologi
  • Wlömert, N., & Papies, D. (2016). On-demand streaming services and music industry revenues — Insights from Spotify's market entry [Elektronisk resurs]. (2 uppl.). Hämtad från https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2015.11.002.
    Läsanvisning:Fri resurs
    E-bok eller PDF
  • Zdanowicz, G., & Bambrick, S. (2020). game audio strategy guide : a practical course (1 uppl.). New York: Routledge. ISBN: 9781138498334
    Bok / Antologi