Åsén, G. (Red.). (2017). Bildundervisning och lärande genom bilder (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122271
Bok / Antologi
2. Analysera och tolka bilder
Burman, G. (2007). Konsten i historien (1 uppl.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9789127756984
Bok / Antologi
Carlsson, A., & Koppfeldt, T. (2008). Visuell retorik : bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (1 uppl.). Malmö: Liber. ISBN: 9789147077489
Övrigt:Finns också som elektronisk resurs
Bok / Antologi
Eriksson, Y., & Göthlund, A. (2012). Möten med bilder : att tolka visuella uttryck (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144059457
Läsanvisning:Sid. 30-36, 38-44
Bok / Antologi
Helderyd, C., & Holmkvist, M. (Red.). (2004). Varumärkt : om reklam till barn och unga (2 uppl.). Stockholm: Sveriges konsumentråd. ISBN: 91-631-7177-5
Bok / Antologi
Häggström, M., & Örtegren, H. (Red.). (2017). Visuell kunskap för multimodalt lärande (11 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144114699
Bok / Antologi
Referenslitteratur
Engwall, M., & Stam, M. (2008). Rörlig Bild och andra medier som en kunskapsform [Elektronisk resurs]. Högskolan Kalmar.
E-bok eller PDF
Ericsson, E. (2002). Animera mera : att berätta med ord, bilder, rörelser och ljud Stockholm: Utbildningsradion (UR.
Bok / Antologi
Skolverket. (2008). Den andra möjligheten : estetik och kultur i skolans lärande. Myndigheten för skolutveckling.
Övrigt:se www.skolverket.se
Myndighetspublikation
Delkurser
1. Multimodala uttrycksformer
2. Analysera och tolka bilder
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.