Hartman, S. G. (Red.). (2004). Individ, skola och samhälle : utbildningsfilosofiska texter (4 uppl.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9127097994
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
Henning Loeb, I., & Korp, H. (Red.). (2012). Lärare och lärande i yrkesprogram och introduktionsprogram (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144074412
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2021). Att bli lärare (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147143467
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
Schygge, J. (2019). Vuxenutbildning : allt du behöver veta för att undervisa vuxna (1 uppl.). Stockholm: Gothia fortbildning. ISBN: 9789177411222
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
2. Skolan förr och nu
Broberg, Å. (2014). Utbildning på gränsen mellan skola och arbete : pedagogisk förändring i svensk yrkesutbildning 1918-1971 (1 uppl.). Stockholm: Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. ISBN: 9789174479386
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Övrigt:Finns som pdf på Learn
Bok / Antologi
Olofsson, J. (2005). Svensk yrkesutbildning : vägval i internationell belysning (1 uppl.). Stockholm: SNS förlag. ISBN: 9171509992
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Övrigt:Finns som pdf på Learn
Bok / Antologi
3. Sociala relationer
Aspelin, J. (2010). Sociala relationer och pedagogiskt ansvar (1 uppl.). Malmö: Gleerup. ISBN: 9789140668882
Läsanvisning:Valda delar, se instruktioner i kurshandboken
Bok / Antologi
Börjesson, M., & Rehn, A. (2009). Makt (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147087464
Bok / Antologi
Foucault, M. (2003). Övervakning och straff : fängelsets födelse (4 uppl.). Lund: Arkiv. ISBN: 9179241697
Övrigt:Finns som pdf på Learn
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.