Ahmadi, N. (2000). Kulturell identitet i gungning. I Allwood, C. & Franzén, E. (red.) Tvärkulturella möten: Grundbok för psykologer och socialarbetare. Stockholm: Natur och Kultur, ss. 155-168.
Bjørndal, C. R. P. (2005). värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning. 1 uppl. Stockholm: Liber. ISBN: 9147053119
Läsanvisning:Utdrag s. 50-60 finns tillgängligt i kursrummet
Bok / Antologi
Dimenäs, J. (red.). (2007). Lära till lärare : att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik. 1 uppl. Stockholm: Liber. ISBN: 9789147084210
Jalmert, L. (2007). Utbildning, kön och makt. I Franck, O. (red.) Genusperspektiv i skolan - om kön, kärlek och makt. Lund: Studentlitteratur, ss. 1-15.
Läsanvisning:Tillgänglig via kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Karlsson, O. (red.). (2017). Svenska skrivregler. Fjärde upplagan. Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
Bok / Antologi
Larsson, E. (2011). Utbildning och social klass. I Franck, O. (red.) Utbildningshistoria. Lund: Studentlitteratur, ss. 1-15.
Läsanvisning:Tillgänglig via kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Liberg, C., Lundgren, U. P. & Säljö, R. (red.). (2017). Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]. 4 uppl. Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127818408
Skolverket. (2013). Förskolans och skolans värdegrund: Förhållningssätt, verktyg och metoder. Stockholm. Tillgänglig: https://www.skolverket.se/getFile?file=2579 [2020-12-15].
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.