Brusling, C., & Strömqvist, G. (Red.). (2007). Reflektion och praktik i läraryrket (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144017860
Läsanvisning:valda delar
Bok / Antologi
Carlgren, I. et al. (2005). Forskning av denna världen II – om teorins roll i praxisnära forskning. (Vetenskapsrådets rapportserie 1651-7350; 2005; 4). Stockholm: Vetenskapsrådet.: ISBN: 91-7307-065-3..
Myndighetspublikation
Claessens, L. C. A., van Tartwijk, J., van der Want, A. C., et al. (2016). Positive teacher–student relationships go beyond the classroom, problematic ones stay inside. The Journal of Educational Research, 110(5), 478-493. DOI: 10.1080/00220671.2015.1129595
Tidskriftsartikel
Edling, S., & Frelin, A. (2016). Sensing as an ethical dimension of teacher professionality. Journal of Moral Education, 45(1), 46-58. DOI: 10.1080/03057240.2015.1127801
Tidskriftsartikel
Lifmark, D. (2010). Emotioner och värdegrundsarbete – om lärare, fostran och elever i en mångkulturell skola.. (Doktorsavhandling, Umeå Universitet, Umeå, Doktorsavhandlingar i pedagogiskt arbete 1650M8858; 38).
Avhandling
Solheim, K., Ertesvåg, S. K., & Dalhaug Berg, G. (2018). How teachers can improve their classroom interaction with students: New findings from teachers themselves. Journal of Educational Change, 19(4), 511-538. DOI: 10.1007/s10833-018-9333-4
Tidskriftsartikel
Wubbels, T. (2011). An international perspective on classroom management: what should prospective teachers learn?. Teaching Education, 22(2), 113-131. DOI: 10.1080/10476210.2011.567838
Tidskriftsartikel
Valbara vetenskapliga artiklar, om ca 20-30 sidor, vilka delvis väljs i samråd med lärare i kursen..
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.