Axelson, T. (2017). Movies and the Enchanted Mind. YOUNG, 25(1), 8-25. DOI: 10.1177/1103308816668920
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Tidskriftsartikel
Barthes, R. (1977). Rhetoric of the Image. I R. Barthes (Red.), Image Music Text ( ss. s. 17). New York: Hill and Wang.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Bateman, J., & Schmidt, K. (2011). 1. Analysing Film. I J. Bateman, & K. Schmidt (Red.), Multimodal Film Analysis: How Films Mean ( ss. s. 26). Routledge.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Bateman, J., & Schmidt, K. (2011). 3. Constructing the Semiotic Mode of Film. I J. Bateman, & K. Schmidt (Red.), Multimodal Film Analysis: How Films Mean ( ss. s. 24).
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Björkvall, A. (2019). Den visuella texten: Multimodal analys i praktiken (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144132747
Läsanvisning:Kapitel 1, 4, 5 och 7
Bok / Antologi
Cutting, J. E. (2005). Perceiving Scenes in Film and in the World. I J. Anderson, & B. Fisher Anderson (Red.), Moving Image Theory: Ecological Considerations ( ss. s. 20). Carbondale: Southern Illinois Univ. Press.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Davies, D. (2008). Vision, Touch, and Embodiment in The Thin Red Line. I D. Davies (Red.), The Thin Red Line ( ss. s. 20). New York: Routledge.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Eidsvik, C. (2005). Background Tracks in Recent Cinema. I J. Anderson, & B. Fisher Anderson (Red.), Moving Image Theory: Ecological Considerations ( ss. s. 9). Carbondale: Southern Illinois Univ. Press.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Grodal, T. (2009). Introduction to Part II: The PECMA Flow. I T. Grodal (Red.), Embodied Visions: Evolution, Emotion, Culture, and Film ( ss. s. 13). Oxford: Oxford University Press.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Hayden, H. (2016). Om 'Bildens retorik'. I R. Barthes (Red.), Bildens retorik ( ss. s. 15). Stockholm: Faethon.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Kress, G. (2012). Multimodal Discourse Analysis. I J. P. Gee, & M. Handford (Red.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis ( ss. s. 16). London: Routledge.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Plantinga, C. (2009). Negative Emotions and Sympathetic Narratives. I C. Plantinga (Red.), Moving Viewers: American Film and the Spectator's Experience ( ss. s. 29). Berkeley: University of California Press.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Sprenger, F. (2019). Phenomenology, Immediacy, and Mediation: On Derrida, Meunier, and Landgrebe. I J. Hanich, & D. Fairfax (Red.), Structures of the Film Experience by Jean-Pierre Meunier: Historical Assessments and Phenomenological Expansions ( ss. s. 15). Amsterdam University Press.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Stam, R., Burgoyne, R., & Flitterman-Lewis, S. (1992). Cine-Semiology. I R. Stam, R. Burgoyne, & S. Flitterman-Lewis (Red.), New Vocabularies in Film Semiotics: Structuralism, Post-structuralism, and Beyond ( ss. s. 41). London: Routledge.
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Kapitel i bok (antologi)
Yacavone, D. (2016). Film and the Phenomenology of Art: Reappraising Merleau-Ponty on Cinema as Form, Medium, and Expression. New Literary History, 47(1), 159-185. DOI: 10.1353/nlh.2016.0001
Läsanvisning:Publiceras i Learn
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.