Berg, G., Sundh, F., & Wede, C. (Red.). (2020). Lärare som ledare: i och utanför klassrummet (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133423
Bok / Antologi
Forsman, L., & Hansén, S. (Red.). (2017). Allmändidaktik : vetenskap för lärare (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144113173
Bok / Antologi
Hopmann, S. (2007). Restrained Teaching: The Common Core of Didaktik. European Educational Research Journal, 6(2), 109-124. DOI: 10.2304/eerj.2007.6.2.109
Tidskriftsartikel
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2018). Att bli lärare. Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122851
Skolverket. (2011). Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011.
Övrigt:Valbar utifrån inriktning
Myndighetspublikation
Referenslitteratur
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2015). Akademiskt läsande och skrivande (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144092546
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.